۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
رویکرد اصلاح قانون بانک مرکزی، تخصص بخشیدن به مدیریت بانکی است
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

رویکرد اصلاح قانون بانک مرکزی، تخصص بخشیدن به مدیریت بانکی است

پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد اصلاح قانون بانک مرکزی، تخصص بخشیدن به مدیریت بانکی است.

به گزارش بازار، محمدرضا پورابراهیمی داورانی در خصوص جزئیات بررسی طرح اصلاح قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز در ادامه رسیدگی به مواد طرح اصلاح قانون بانک مرکزی وارد مواد ۵، ۶ و ۷ این طرح شدیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محتوای ماده ۵ طرح اصلاح قانون بانک مرکزی، افزود: این ماده در خصوص ارکان بانک مرکزی بوده که تغییراتی نسبت به قانون فعلی ایجاد می‌کند. تشکیل هیات عالی، هیات نظار و کمیته فقهی در حوزه تخصصی که انجام وظیفه خواهد کرد، از مهترین مصوبات مربوط به این ماده است.

وی ادامه داد: ماده ۶ طرح اصلاح قانون بانک مرکزی در رابطه با اعضای مجمع عمومی بانک مرکزی بوده که با توجه به پیشنهاداتی مطرح شده از سوی نمایندگان در مصوبه کمیسیون تغییراتی ایجاد شد. در مصوبه کمیسیون دو نفر از روسای قوه مقننه و قضاییه به عنوان منتخب در مجمع عمومی حضور پیدا می‌کردند که با توجه به نقطه نظرات مطرح شده و رعایت اصول قانون اساسی که اختیارات این حوزه به رئیس جمهور داده شده، با اصلاحی تصویب و این دو نفر نیز با تایید رئیس جمهور در مجموع حضور پیدا خواهند کرد.

پورابراهیمی اظهار کرد: در ماده ۷ طرح مذکور نیز پیشنهادات نمایندگان مطرح و تغییراتی در این ماده ایجاد شد اما شاکله ماده به قوت خود باقی است. در این ماده برای اولین بار در خصوص هیات عالی مورد بررسی قرار گرفته و جایگاه این هیات متفاوت از شورای پول و اعتبار فعلی دیده شده است. همچنین حضور اقتصاد دانان و متخصصین حوزه بانکی برای اولین بار در این قانون مد نظر قرار گرفته که نحوه کار و رسیدگی به موضوعات را متفاوت می‌کند. رویکرد تخصص بخشیدن به این حوزه در کنار کمک به حضور افرادی که به صورت تمام وقت در این حوزه فعالیت هستند در هیات عالی دیده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: امیدواریم در طول چند روز آینده رسیدگی به این طرح به اتمام برسد تا بتوانیم آثار مطلوب ناشی از اصلاح قانون را در حوزه اقتصادی کشور شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۷۱٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha