۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
لزوم خصوصی سازی و رفع انحصار در صنعت خودرو
معاون اقتصادی رییس جمهور تاکید کرد

لزوم خصوصی سازی و رفع انحصار در صنعت خودرو

رضایی، معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: بازار خودرو باید رقابتی شود و صنعت خودروسازی در فضایی شفاف و رقابتی در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

به گزارش بازار، محسن رضایی در حاشیه بازدید از نمایشگاه تحول در صنعت خودروسازی افزود: آیین نامه واردات خودرو با هدف تعامل با جهان و شکست انحصار ابلاغ شد و خودرو وارداتی باید به تولید ملی کمک و فضا را رقابتی کند تا خودرو ساز داخلی هم ملزم به ارتقا کیفیت شود.

وی ادامه داد: واردات از خودروهای زیر ۱۰ هزار دلار تا ۲۰ هزار دلار خواهد بود، البته خودروهای زیر ۱۰ هزار دلار امتیازاتی برای واردات دارند.

معاون رییس جمهور افزود: صنعت خودرو جزو نخستین اقدامات تحولی در دولت بود و از ابتدا از وزارت صمت خواسته شد تا برنامه تحول در صنعت خودرو را ارائه کند. تحول در صنعت آغاز شده، اما باید سرعت بگیرد، مردمی سازی صنعت خودرو نخستین اولویت این برنامه است و دولت باید از مسئله خودرو خارج شود و در قیمت گذاری و سایر مسائل دخالت نکند.

وی گفت: صنعت خودرو باید از مونتاژ فاصله بگیرد، ما بیش از ۶۰ سال است که صنعت خودرو داریم، اما کشورهایی نظیر کره جنوبی از ما پیشی گرفتند. در صنایع دفاعی ما نشان دادیم که با استفاده از همه ظرفیت‌های علمی داخلی می‌توانیم به دستاوردهای بزرگی برسیم، صنعت خودرو هم سال‌ها فرصت داشت که متحول شود، اما به سمت مونتاژ رفت.

رضایی افزود: خودروهای دنیا امروز هوشمند شدند و صنعت ما باید به سمت هوشمند سازی برود، نیروی انسانی در این صنعت باید دانش محور شود. ضمن اینکه نباید در اثر فشار سیاسی عده‌ای را وارد صنعت خودرو کنند، زیرا باعث آسیب به مردم می‌شود.

کد خبر: ۱۷۱٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha