۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
در بخش گازرسانی، پیوست اجتماعی مطلوبی شکل گرفته است| رشد ۲.۹ درصدی شاخص‌های بهره‌وری در دولت سیزدهم
رئیس مجمع نمایندگان استان فارس:

در بخش گازرسانی، پیوست اجتماعی مطلوبی شکل گرفته است| رشد ۲.۹ درصدی شاخص‌های بهره‌وری در دولت سیزدهم

رئیس مجمع نمایندگان فارس ضمن قدردانی از اجرای پروژه‌های گازرسانی و کلنگ‌زنی این پروژه‌ها برای گازرسانی به استان فارس گفت: دولت توانسته است در بخش گازرسانی، پیوست اجتماعی خوبی شکل دهد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، محسن علیزاده صبح امروز (یکشنبه، ششم شهریورماه) در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات طرح‌های گازرسانی در هفته دولت ۱۴۰۱ در محل ساختمان مرکزی شرکت ملی گاز ایران که به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت افزود: اگر بخواهیم از اقدام‌های مؤثر دولت سیزدهم یادی کنیم، ‌اقدام‌های مؤثری در همین مدت کوتاه شکل گرفته است، در حوزه اقتصادی نیز اتفاق‌های مثبتی افتاد که جرأت و جسارت زیادی می‌خواست.

وی بیان کرد: در ۱۰ سال گذشته شاخص‌های بهره‌وری ما در کشور ما منفی بوده است، اما با حضور آقای رئیسی، شاخص‌های بهره‌وری ما در همین مدت کوتاه ۲.۹ درصد رشد کرده است و من به نمایندگی از همه نمایندگان از وزیر نفت و همکاران ایشان و نیز همکاران ایشان در استان فارس بابت گازرسانی به شهرها و روستاهای استان فارس با وجود همه مشکلات قدردانی می‌کنم.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس تأکید کرد: یکی از مهمترین پیوست‌های طرح‌های گازرسانی، پیوست‌های اجتماعی آن است، در حاشیه شهرها به‌دلیل مهاجرت از شهرها اتفاق‌های ناگواری شکل می‌گیرد که در ادامه آن مسائل امنیتی جتماعی نیز پیش بیاید.

علیزاده افزود: این که دولت توانسته است پیوست اجتماعی خوبی را شکل بدهد و دولت توانسته است در بخش گازرسانی، مسئولیت دیگر بخش‌ها را نیز به‌عهده گیرد، ‌جای خرسندی است.

وی گفت: در استان فارس دیروز شاهد اجرای پروژه‌های گازرسانی و کلنگ‌زنی برای گازرسانی به روستاها بودیم که در این باره از زحمات مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و همکاران استانی شما تشکر می‌کنم.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس بیان کرد: اقدام‌های شما در حوزه بین‌المللی بسیار اثرگذار بوده است، ‌اما برای توسعه گازی خودمان در حوزه بین‌الملل باید تلاش بیشتری کنیم، جنگ روسیه و اوکراین معادلات بازار گاز جهان را به هم زده است و ما باید بتوانیم در حوزه بین‌الملل، استفاده بیشتری ببریم زیرا نفت تهدیدپذیر است، ‌اما گاز قدرت بازدارندگی بیشتری دارد و یکی از دلایل کوتاه آمدن غربی‌ها در مذاکرات نیز همین است و ما باید از فضا بهره‌مند شویم.

علیزاده افزود: نکته دیگر این است که ایران رتبه دوم را در منابع گازی دنیا دارد، ‌ اما در ذخایر اثبات شده مجموع گاز و نفت، رتبه اول را دارد و ما باید بتوانیم از این ظرفیت، نهایت بهره را ببریم، برای بهره‌مندی از این ظرفیت، ما و همکاران ما در کنار دولت خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه سهم ما از انرژی گاز در دنیا کم است و ما باید به صورت مستقیم و یا نیابتی صادرکننده گاز به اروپا باشیم، گفت: این حرکت هر چند آغاز شده است، اما اهتمام بیشتری می‌خواهد و ما نیز تلاش خودمان را برای حمایت از دولت به کار خواهیم گرفت.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: در بحث بهینه‌سازی نیز باید بهینه‌سازی به‌درستی اتفاق بیفتد، ‌ ما در بخش خانگی قطعی نداشتیم، ‌ اما ۶ میلیارد دلار صادرات فولاد ما به‌دلیل اینکه نتوانستیم انرژی برق را در اختیار اینها قرار دهیم، انجام نشده است و باید به بحث گازرسانی به صنایع توجه‌ای ویژه‌ کرد.

علیزاده افزود: طرح ضربت گازرسانی در کشور که آغاز شده است، امیدواریم با همت همکاران شما برای گازرسانی به همه نقاط کشور ادامه یابد.

کد خبر: ۱۷۱٬۲۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha