۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰
سکه اصلی‌ترین رقیب بازار سهام در سال ۹۹ است
یک مدرس دانشگاه مطرح کرد؛

سکه اصلی‌ترین رقیب بازار سهام در سال ۹۹ است

دامغان - یک استاد اقتصاد دانشگاه، با اشاره به توسعه بازار اوراق بهادار و از سوی دیگر مشکلات بر سر راه سرمایه‌گذاری، گفت: بازار سکه اصلی‌ترین رقیب بازار سهام در سال جاری است.

مهدی احسانی فرد در گفتگو با خبرنگار بازار بابیان اینکه بر اساس نظرسنجی‌های انجام‌شده ۳۴ درصد از کارشناسان بازار سکه را اصلی‌ترین رقیب بازار سهام در سال جاری می‌دانند، ابراز کرد:پس‌ازآن بازار ارز با ۳۱ درصد آرا رقیب بعدی بورس به شمار می‌رود و کمترین شانس نیز به بازار مسکن داده‌شده است.

وی با اشاره به اینکه مسیر اصلی بازار سهام در سال ۹۹ به مؤلفه‌های بسیاری وابسته است، خاطرنشان کرد: سمت‌وسوی بازار سهام در سال ۹۹ نیز به‌شدت به شرایط بازارهای رقیب وابسته است.

این کارشناس اضافه کرد: باوجوداین نظرسنجی‌ها کفه ترازوی شاخص به سمت صعودی میل بیشتری دارد و با ارزیابی‌های انجام‌شده تداوم رشد قیمت‌ها در بازار سهام اظهار نگرانی وجود دارد و تداوم رشد شاخص کل منطقی به نظر نمی‌رسد.

احسانی فرد گفت: روند بازارهای موازی مانند بازار ارز، سکه، مسکن و پول با همان سپرده‌های بانکی که سال جاری از کاهش سه تا پنج‌درصدی برخوردار است همواره تأثیر قابل‌توجهی بر بورس داشته و دارد.

وی افزود: در سال گذشته بازار سهام اما با کمترین هزینه مبادلاتی برای سرمایه‌گذار و یا حتی برای سفته‌بازان به گزینه ورودی نقدینگی سرگردان تبدیل شد و سمت‌وسوی بازار سهام در سال ۹۹ نیز به‌شدت به شرایط بازارهای رقیب وابسته است.

کد خبر: ۱۷٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha