۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
رشد ۳۰ درصدی ترانزیت جاده‌ای در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰

رشد ۳۰ درصدی ترانزیت جاده‌ای در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰

وضعیت سهم بخش‌های مختلف حوزه حمل و نقل جاده‌ای در جابه‌جایی مسافر، جابه‌جایی بار و ترانزیت در چهار ماه سال ۱۴۰۱ حکایت از افزایش در حوزه مسافر و ترانزیت نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، این وزارتخانه با تهیه و انتشار گزارشی اقدام به ارائه آمار چهار ماهه فعالیت وزارت راه و شهرسازی در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه حمل و نقل جاده‌ای در جابه‌جایی مسافر، جابه‌جایی بار و ترانزیت کرده است.

براین اساس طی چهار ماهه ابتدایی سال جاری، در بخش جابه‌جایی مسافر در حوزه حمل و نقل، تعداد مسافر جابه‌جا شده با صورت وضعیت ۴۳ میلیون نفر گزاش شده است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با جابه‌جایی ۳۴ میلیون نفر، ۲۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

ثبت ۱۶۳ میلیون تن حمل بار طی چهار ماه
حمل بار با بارنامه طی چهار ماهه سال‌جاری رقم ۱۶۳ میلیون تن را به خود اختصاص داده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته این رقم تغییر محسوسی نداشته است.

افزایش ۳۰ درصدی ترانزیت جاده‌ای
میزان ترانزیت توسط بخش جاده‌ای نیز در چهار ماهه سال‌جاری ۳.۵ میلیون تن اعلام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رقم ۲.۷ میلیون تن، از ۳۰ درصد افزایش خبر می‌دهد.

همه این‌ها در حالی است که در سال جدید در حوزه ترانزیت بین المللی رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در دیدار با دبیر کل کمیسیون بین‌الدولی کریدورهای اروپا، قفقاز و آسیا بر برنامه جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌های حمل و نقلی با کشورهای منطقه بر موافقت ایران با افزایش حجم ترانزیت و تعدیل تعرفه‌های حمل و نقل تاکید کرد.

کد خبر: ۱۷۰٬۹۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha