۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
واریز هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به حساب کشاورزان کردستانی/۵۵ درصد مطالبات پرداخت شده است
وعده استاندار کردستان محقق شد؛

واریز هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به حساب کشاورزان کردستانی/۵۵ درصد مطالبات پرداخت شده است

سنندج - تنها بعد از گذشت ۴۸ ساعت از وعده استاندار کردستان در خصوص پرداخت مطالبات گندم کاران استان، هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مطالبات این قشر پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار بازار، اول شهریور ماه استاندار کردستان وعده داد تا پایان هفته دولت مطالبات گندم کاران این استان پرداخت می شود، که بعد از گذشت ۴۸ ساعت از این وعده روند پرداخت مطالبات این قشر در استان کردستان آغاز شده است.

روند پرداخت مطالبات کشاورزان گندم کار کردستان باعث اعتراض و نارضایی آنها شده بود و در همین راستا پیگیری ها از طریق وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت مطالبات آنها آغاز شد.

اسماعیل زارعی کوشا اول شهریور ماه با انتشار پستی در فضای مجازی ضمن گلایه از کندشدن روند پرداخت مطالبات کشاورزان کردستانی، وعده داده بود که تا ۱۰ روز آینده روند پرداخت مطالبات این قشر آغاز می شود.

بر اساس اعلام رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از روز پنج شنبه روند پرداخت مطالبات آغاز شده و کشاورزان استان می توانند از امروز نسبت به برداشت وجه از حساب خود اقدام کنند.

پیمان اسکندری به خبرنگار بازار گفت: خوشبختانه تاکنون بالغ بر ۶۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان کردستانی به صورت تضمینی خریداری شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته در مجموع ۲۸۰ هزار تن گندم از کشاورزی کردستانی خرید شده بود که خوشبختانه امسال در سایه اقدامات صورت گرفته و بارش های مناسب، این میزان به بیش از ۶۱۰ هزار تن رسیده و این میزان خرید تضمینی در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۱۰ درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه در مجموع باید شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان کردستانی پرداخت شود، افزود: متاسفانه در مرداد ماه روند پرداخت وجه گندم کاران کردستانی متوقف شده بود که با تلاش های استاندار کردستان و دیگر مسئولان روند پرداخت ها از امروز از سر گرفته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزان کردستان بیان کرد: طی روزهای پنج شنبه و شنبه در مجموع هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان کردستانی پرداخت شده است و هم اکنون میزان پرداخت ها به بالای ۵۵ درصد رسیده است.

وی به ادامه روند این پرداخت ها اشاره کرد و افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته و با توجه به هماهنگی های صورت گرفته، قرار است که روند پرداخت ها با جدیت بیشتر ادامه داشته باشد.

کردستان در زمینه تولید گندم همواره یکی از استانهای برتر کشور بوده و با توجه به خرید تضمینی این محصول، تسریع در روند پرداخت مطالبات کشاورزان زمینه ساز جلوگیری از عرضه خارج از شبکه گندم و افزایش کشت در سال آینده زراعی می شود.

کد خبر: ۱۷۰٬۹۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کیا IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
      2 0
      فقط دروغ خجالت نمیکشی انقد دروغ میگید
    • کشاوررررررز IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      0 1
      اخر چرا دروغ ادم میخاد خودشو از لح دروغهاتون بکشه آقای زارعی کوشا سما دیگه چرا ...
    • کامیاری IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      0 0
      همش دروغه هیچ پولی واریز نه شده درهفته دولت تا امروز من خودم در تاریخ یکم ودوم شهریور گندم به مرکز سیلولی دولتی تحویل داده ام هنوز هیچ پولی دریافت نه کردم