۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
هر سهم نماد استقلال چقدر می ارزد؟
تفاوت ۳۰ درصدی سهم استقلال در زمان عرضه و بازگشایی

هر سهم نماد استقلال چقدر می ارزد؟

نماد استقلال پس از بازگشایی برای شروع روی قیمت ۴۰۵ تومان ثبت شد، در حالی که در زمان عرضه قیمت آن ۲۹۵ تومان بود. این تفاوت ۳۰ درصدی با توجه به درآمد کم باشگاه ناشی از دارایی یا حباب است؟

بازار؛ گروه بورس: نماد استقلال چهارشنبه در فرابورس بازگشایی شد و برای شروع روی قیمت ۴۰۵ تومان ثبت شد. در حالی که در زمان عرضه قیمت آن ۲۹۵ تومان بود و این تفاوت ۳۰ درصدی در شرایطی که بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه، باشگاه های ورزشی ایران را زیان ده عنوان می کردند عجیب است، از طرف دیگر این رنج قیمتی یعنی ارزش بازار این باشگاه حدود ۴.۴ هزار میلیارد تومان است که با وجود درآمد فعلی ۱۳۰ میلیارد تومانی باشگاه این قیمت کمی عجیب است، از این رو سهامدارها دارایی ثابت نامشهود زیادی برای این تیم قائل شدند و به نوعی ارزش برند استقلال را بیشتر از سودسازیش می دانند.

هرچند به تازگی گفته می شود که استقلال پتانسیل درآمد ۲ الی ۳ هزار میلیارد تومانی را از حق پخش و حق تبلیغات را دارد، اما با توجه به جنجال عدم پخش تبلیغات در صدا و سیما و مطرح شدن بدهی صدا و سیما به باشگاه ها به نظر نمی رسد چنین درآمدی برای باشگاه های ایرانی قابل کسب باشد.

کد خبر: ۱۷۰٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha