۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
دولت و مجلس محکوم به موفقیت هستند| دستگاه‌های نظارتی شجاعت را از مدیران نگیرند
رئیس مجلس شورای اسلامی:

دولت و مجلس محکوم به موفقیت هستند| دستگاه‌های نظارتی شجاعت را از مدیران نگیرند

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز سال اول دولت سیزدهم است و مردم به این مجلس و دولت امیدوار هستند؛ این دولت و مجلس محکوم به موفقیت بوده و این توقع به حق مردم است.

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان دومین نظارت ستادی خود در نشست شورای برنامه‌ریزی استان لرستان، ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت هفته دولت و گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، گفت: بدون شک این شهیدان از مصادیق مسئولانی بودند که تقوا پیشه می‌کردند، اخلاص داشتند و بر اساس سنت الهی حرکت کرده و دغدغه مند مردم بودند.

رئیس قوه مقننه افزود: به استاندار استان لرستان و مجموعه عزیزان حوزه اجرایی استان خداقوت می‌گوییم، هنوز سال اول دولت سیزدهم است و مردم به این مجلس و دولت امیدوار هستند. این دولت و مجلس محکوم به موفقیت بوده و این توقع به حق مردم است.

وی ادامه داد: کمتر از ده روز قبل بود که به نمایندگان استان لرستان اعلام کردم که قصد داریم به این استان سفر کنیم و با آشنایی که از این استان دارم، باید بگویم که لرستان از معدود استان‌هایی است که ظرفیت بسیار بالایی دارد و از سوی دیگر نیز ظرفیت‌های آن آنگونه که باید در مسیر بعد از دوران جنگ که فرصت خوبی برای انجام کارها بوده، رشد نکرده است.

دکتر قالیباف با بیان اینکه لرستان از جهت سوابق گذشته و تمدن عظیم و قوی، قابلیت های زیادی دارد، تصریح کرد: در سال ۹۰ مطالعه ۵ الی ۶ ماهه‌ای از لرستان به مناسبت کارهایی که در حال انجام بود داشتم و دقیق به این استان پرداختم، در ذهن من این بود که به این استان با دقت بیشتری توجه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: با همت نمایندگان استان لرستان و با سیاست‌های مجلس یازدهم برای توجه به مناطق محروم، بودجه سال ۱۴۰۱ لرستان علی رغم تمامی مشکلات در مقایسه با سال گذشته آن تفاوت پیدا کرده و این نوعی توجه است. اما بنظر می‌رسد که باید کار متفاوت تری از گذشته انجام دهیم و امیدواریم این سفر موجب رخ دادن این اتفاق خوب در برنامه هفتم توسعه شود.

قالیباف با اشاره به اینکه برخی نکات ارائه شده در این نشست تازگی داشت و آنها را یادداشت کردم و حتما به آنها توجه می‌کنیم، افزود: اجازه بدهید در نشست فردا در خصوص اولویت‌های سفر و اقداماتی که باید انجام شود بحث کنیم و روسای کمیسیون‌ها جمع‌بندی‌های خود را ارائه کنند.

وی با تاکید بر اینکه معمولاً در استان‌ها تاکید می‌کنم دستگاه‌های نظارتی باید شجاعت را به مدیران امین و قوی بازگردانند و این خیلی مهم است، عنوان کرد: اگر به مدیرانی که قوی و امین نیستند فرصت و شجاعت داده شود، مشکل ایجاد می‌کنند و باید برای آنها طور دیگری چاره اندیشی کرد، ولی به مدیر قوی و امین باید شجاعت داد تا بتواند کارها را پیش ببرد و مسئولیت پذیر باشد، امروز در بروکراسی بسیار پیچیده و بی‌ربطی گرفتاریم که اگر بخواهیم از آن عبور کنیم باید شجاعت داشته باشیم وگرنه در مسیرهایی می‌افتیم که کمتر کسانی حاضر می شوند که هزینه ها را بدهند و شجاعت داشته باشند.

رئیس قوه مقننه گفت: اگر کسی قوی، امین، با اخلاص و با شجاعت کار کند و به دِین خود نسبت به مردم، انقلاب و نظام عمل کند بدون شک خداوند از او حمایت کرده و آبروی او را حفظ می‌کند و قدرت او را تقویت می‌نماید و این سنت الهی است و در آن تردید نکنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: دیوان محاسبات و سازمان بازرسی باید در این راه تلاش کنند تا در حین نظارت، حمایت و گره‌گشایی، شجاعت را نیز به مدیران بدهند البته خود مدیر باید شجاع باشد اما دستگاه های نظارتی نباید شجاعت و انگیزه مدیر را از بین ببرند.

کد خبر: ۱۷۰٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha