۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵
زمین‌های بدون فعالیت در شهرک‌های صنعتی، خلع ید می‌شود
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

زمین‌های بدون فعالیت در شهرک‌های صنعتی، خلع ید می‌شود

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر فعالیتی در زمین‌های شهرک‌های صنعتی که به متقاضیان واگذار شده، صورت نگیرد خلع ید می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مصطفی طاهری در خصوص مشکل زمین در شهرک‌های صنعتی، گفت: برای ایجاد یک واحد در شهرک صنعتی، ابتدا باید جواز تاسیس از وزارت صمت دریافت کند، سپس براساس این جواز، زمینی به درخواست‌کننده تخصیص می‌یابد که نیازها و نحوه واگذاری زمین و میزان پرداخت هزینه زمین مشخص است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: در مرحله بعدی فرد باید مجموعه تولیدی خود را ایجاد کند به این معناکه سالن، ماشین‌آلات، دستگاه‌ها و... را فراهم آورد تا بتواند جواز بهره‌برداری گرفته و پس از بهره برداری شروع به تولید کند.

وی اضافه کرد: پس از واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی سه اتفاق رخ می‌دهد؛ عده‌ای زمین را می‌گیرند، اما هیچ بهره‌برداری صنعتی نمی‌کنند درواقع زمین را احتکار می‌کنند تا قیمت آن افزایش یابد یا زمین را به صورت قولنامه‌ای می‌فروشند که ما در کمیسیون صنایع و معادن به صورت جدی پیگیر جلوگیری از این موضوع هستیم؛ اگر فرد در بازه زمانی مقرر امکانات ایجاد واحد صنعتی را فراهم نکند طبق قانون باید خلع ید شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در توضیح دومین گروه از افرادی که در شهرک‌های صنعتی زمین دریافت می‌کنند، گفت: عده‌ای زمین و جواز دریافت کرده‌اند، اما از آن بهره‌برداری نمی‌کنند و آن را اجاره می‌دهند که به نوعی سوداگری است که باید خلع ید شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: گروه سوم افرادی هستند که هم زمین دریافت کردند، و هم بهره‌برداری انجام دادند، اما بنا به دلایلی در تولید موفق نشده‌اند خط قرمز ما در کمیسیون صنایع و معادن مجلس حمایت از این گونه تولید است؛ تولید باید در جریان باشد.

کد خبر: ۱۷۰٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha