۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
ثبت معامله ۶۳ میلیون گواهی سپرده کالایی در بورس کالا

ثبت معامله ۶۳ میلیون گواهی سپرده کالایی در بورس کالا

بازار گواهی سپرده در ماه مرداد امسال معامله ۶۴ میلیون گواهی سپرده کالایی به ارزش ۲۴۰۰ میلیارد تومان را ثبت کرد.

به گزارش بازار، حجم معاملات ماهانه بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالای ایران در مرداد امسال به ۶۴ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۳۰۱ ورقه بهادار مبتنی بر کالا بر پایه دارایی‌های سکه طلا، زعفران، شیشه، سیمان، نخود، زیره، پسته بادامی و فندقی به ارزش نزدیک ۲ هزار و ۴۵۳ میلیارد و ۷۲۹ میلیون تومان رسید.

در معاملات ماهانه، عنوان برتر معاملات به لحاظ حجم و ارزش به زعفران تعلق گرفت. حدود ۲۹ میلیون و ۷۴۷ هزار و ۹۸ گواهی سپرده زعفران در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه با ثبت ارزش نزدیک ۱۲۵۳ میلیارد تومان صدرنشین شد و از نظر ارزش حجم و ارزش معاملات در جایگاه نخست ایستاد. این دارایی به ترتیب ۴۶ درصد از حجم کل و ۵۱ درصد از ارزش کل معاملات این ماه را به ثبت رساند.

بعد از زعفران، سیمان به لحاظ حجمی با جا به جایی ۲۵ میلیون و ۶۵۵ هزار گواهی سپرده و کسب سهم ۴۰ درصدی از حجم کل معاملات، در جایگاه دوم قرار گرفت و ارزش معاملات این دارایی به نزدیک ۱۹ میلیارد و ۲۹۲ میلیون تومان رسید.

۶میلیون و ۹۳۱هزار و ۱۰۰ گواهی سپرده سکه طلا نیز به ارزش بیش از ۱۰۰۳ میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و دارایی پایه مذکور در پنجمین ماه از سال جاری از نظر حجم رتبه سوم و از نظر ارزش رتبه دوم معاملات را کسب کند. این دارایی پایه ۱۱ درصد از حجم معاملات و ۴۱ درصد از ارزش معاملات را در مرداد از آن خود کرده بود.

ارزش معامله ۲ میلیون و ۵۰ هزار و ۳۶۱ گواهی سپرده شیشه نیز از رقم ۱۷۸ میلیارد تومان فراتر رفت که این دارایی از نظر ارزش معاملات مقام سوم را بعد از زعفران نگین و سکه طلا به نام خود کند.

در ماه مورد بررسی در نماد معاملاتی نخود نیز ۵۲۱ گواهی سپرده میان معامله گران دست به دست شد و ارزش بیش از ۲۱ میلیون تومان را در پی داشت.

در نماد معاملات زیره سبز نیز در مجموع ۱۷۷ ورقه بهادار مبتنی بر کالا دست به دست شد و ارزش بیش از ۲۱ میلیون تومان را رقم زد.

در مرداد ۱۴۰۱ و بر پایه دارایی پسته بادامی و فندقی نیز در مجموع ۴۴ گواهی سپرده معامله شد و ارزش به ۱۳ میلیون تومانی را به ثبت رساند.

در مجموع ۵ ماهه نخست امسال ۴۲۴ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۴۸ گواهی سپرده کالایی به ارزش ۹ هزار و ۹۱۵ میلیارد تومان میان معامله گران دست به دست شده است.

ثبت معامله ۶۳ میلیون گواهی سپرده کالایی در بورس کالا

ثبت معامله ۶۳ میلیون گواهی سپرده کالایی در بورس کالا

ثبت معامله ۶۳ میلیون گواهی سپرده کالایی در بورس کالا

کد خبر: ۱۷۰٬۴۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha