۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
دولت چالش‌های بانک ملی را برطرف کند| خلق مزیت و ثروت با دانش بنیان‌ها ضرورت امروز کشور
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت چالش‌های بانک ملی را برطرف کند| خلق مزیت و ثروت با دانش بنیان‌ها ضرورت امروز کشور

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: باید کلیدواژه اصلی در این شرایط کشور به گونه‌ای باشد تا از دانش بنیان‌ها به سمت خلق مزیت و ثروت حرکت کنیم.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، محمدرضا پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مراسم رونمایی از سامانه فینوداد بانک ملی گفت: در گذشته ظرفیت بهره‌مندی از توان دانش‌بنیان‌ها وجود نداشت و الان با وجود تحریم‌ها در حوزه علم و فناوری و دانش به لطف خدا پیشرفت کرده و توانسته‌ایم به عنوان قدرت برتر منطقه در این حوزه مطرح باشیم.

وی افزود: در این مسیر باید بسترها را فراهم کرده و توسعه دهیم تا با اقتدار حرکت کنیم.

این نماینده مجلس اظهار کرد: سال گذشته موضوع قانون جهش تولید دانش بنیان را تصویب کردیم تا در حوزه خلق ثروت ملی اثرگذار باشد. باید کلیدواژه اصلی در این شرایط کشور به گونه‌ای باشد تا از دانش بنیان‌ها به سمت خلق مزیت و ثروت حرکت کنیم.

به گفته پورابراهیمی ورود بانک‌ها به موضوعات تخصصی قابل تقدیر است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت بانک ملی گفت: بانک ملی در گذشته و امروز، جایگاه مهم و اساسی داشته و دارد و این درحالیست که این بانک چالش‌های اساسی همچون کفایت سرمایه دارد و باید دولت در خصوص چالش‌های این بانک ورود کند و تصمیم بگیرد تا در نهایت این چالش‌ها برطرف شود.

وی گفت: امیدواریم گشایش‌های اقتصادی و بانکی در هفته‌های آینده رقم بخورد و در این باره معتقدیم باید محدودیت‌های نظام بانکی برطرف شود تا نتایج مثبتی را برای اقتصاد شاهد باشیم.

کد خبر: ۱۷۰٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha