۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
اصلاح ساختار وزارت صمت با استقرار نظام پاسخگویی و پایش خدمات
معاون وزیر صمت عنوان کرد

اصلاح ساختار وزارت صمت با استقرار نظام پاسخگویی و پایش خدمات

معاون وزیر صمت گفت:یکی از اصلی‌ترین مکانیزم‌ها و ساز و کارهای وزارت صمت، موضوع نظام پاسخگویی و پایش خدمت است.

به گزارش بازار، سید مهدی نیازی با اشاره به گام نخست اصلاح ساختار وزرات صمت در سال گذشته گفت: با استقرار کامل ساختار نظام پاسخگویی و پایش خدمت با رویکرد جدید در صدد هستیم تا علاوه بر دریافت بازخورد برای اصلاح فرایندها و افزایش دقت ارزیابی عملکرد مدیران، در افزایش رضایت مندی ذینفعان اعم از مردم و کسب و کارها، تحول جدی ایجاد کنیم.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت با تاکید بر ضرورت وجود چنین اصلاحی در فرایندهای حال حاضر وزارتخانه گفت: یکی از اصلی‌ترین مکانیزم‌ها و ساز و کارهای این مرحله، موضوع نظام پاسخگویی و پایش خدمت است و ملاک این است که ارتباط کسب و کارها و مردم با کلیه بخش‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در این ساز و کار دیده شود؛ لذا مهمترین بخش نظارت که نظارت عمومی و مردمی است، بر روی فرایندهای کاری و خدماتی که ما به مردم می‌دهیم امکان پذیر می‌شود.

نیازی نظام پاسخگویی و پایش خدمت را به چشم و گوش وزارتخانه در نظارت دانست و گفت: ما در این فرایند دو هدف اصلی را دنبال می‌کنیم. نخست آنکه بتوانیم کل خدمات وزارت صمت را رصد کنیم و کیفیت پاسخگویی به مردم را ارزیابی کنیم و دیگر آنکه با این سیستم، عملکرد مدیران ارشد، میانی و کارشناسان وزارت خانه را در سطوح مختلف ستادی و استانی به صورت هوشمند رصد کنیم.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار با اشاره به اینکه فرایند ذکر شده به صورت آزمایشی شروع شده و در حال پیاده سازی در کلیه بخش‌ها است، در تشریح چگونگی این ساز و کار گفت: با استفاده از این فرایند و همزمان با پاسخگویی به مردم و کسب و کارها بدون نیاز به مراجعه حضوری، از روی تحلیل سیستمی و هوشمند تماس‌ها ارزیابی می‌کنیم در کدام حوزه دچار مشکل هستیم و با توجه به کثرت تماس‌ها برای یک موضوع و یا یک منطقه جغرافیایی، می‌توان ارزیابی کرد که فرایندها و مقررات ایراد دارد یا مدیران و کارشناسان در ارائه خدمات اختلال ایجاد می‌کنند؛ لذا به طور خلاصه باید گفت با استقرار این سازوکار و دریافت بازخورد این سیستم می‌توان وجود اشکال در فرایندها و یا نیروی انسانی را شناسایی کرد و تصمیات لازم برای اصلاح مقررات و فرآیندها و یا تغییر افراد به دلیل ضعف در عملکرد را دنبال کرد.

نیازی همچنین گفت: استقرار این نظام کمک می‌کند ساختارهای معیوب و بروکراتیک شکسته شده و سرعت عمل و افزایش کیفیت در پاسخگویی به مردم و کسب و کارها محقق شود.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار همچنین از هوشمند سازی سیستم پاسخگویی و پایش خدمت در آینده و ادامه این مسیر خبر داد و گفت: بنا داریم تا سیستم پاسخگویی را به گونه‌ای طراحی کنیم که انتقال تماس‌ها به مدیران فرآیندها و خدمات بدون صحبت با پاسخگوی تلفنی، از طریق هوش مصنوعی برقرار شود. یعنی تماس‌هایی که مردم برای بیان مشکلاتشان دارند توسط هوش مصنوعی به واحد مربوطه ارجاع داده میشود که این سیستم در چند ماه آینده اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی در پایان گفت: پیاده سازی این سازوکار، نظام جدیدی است که با تغییر نظام حکمرانی در بخش صنعت، معدن و تجارت به وجود آمده و یک اصلاح بنیادی در زمینه ارائه خدمت به مردم و کسب وکارها محسوب شود.

گفتنی است؛ همایش و نشست مسئولان مراکز یکپارچه پاسخگویی و پایش خدمت وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف تبیین ساختار جدید نظام پاسخگویی و پایش خدمت وزارت صمت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد.

کد خبر: ۱۷۰٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha