۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
درخواست ۵۰۰ هزار نفر برای بیمه بیکاری/ ادامه شرایط کنونی به رکود دامن می زند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

درخواست ۵۰۰ هزار نفر برای بیمه بیکاری/ ادامه شرایط کنونی به رکود دامن می زند

کرمان - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اثرات اقتصادی کرونا گفت: تاکنون نیم میلیون نفر در کشور و حدود ۲۵ هزار نفر استان کرمان درخواست بیمه بیکاری داده اند، استمرار این مسیر شرایط رکود کشور را بیشتر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی در دیدار با مدیر و پرسنل دیوان محاسبات استان کرمان عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران تهدیدات مجموعه های مختلف را دیده و از آنها عبور کرده و یا آنها را تبدیل به فرصت کرده است.

وی ادامه داد: اصلی ترین معضل نظام جمهوری این است که چگونه می توانیم از گلوگاه های اقتصادی عبور کنیم و آنها را به فرصت تبدیل کنیم.

پورابراهیمی گفت: جمهوری اسلامی ایران در عرصه نظامی اکنون حرف اول را در منطقه می زند و این موفقیت ها همه به همت و تلاش و دانش جوانان کشورمان حاصل شده است.

وی اظهار کرد: کشوری که می تواند ماهواره نظامی طراحی کرده و پایگاه عین الاسد را نقطه زنی کند و پهباد آمریکایی را از پای درآورد در مباحث اقتصادی هم می تواند موفق شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حدود ۵۰ درصد از مجموع هزار و ۴۰۰ قلم کالایی واردات ما امکان تولید داخلی آن فراهم شده است و اینها به واسطه تحریم ها ایجاد شده است.

پورابراهیمی عنوان کرد: ۲۴ محور سیاست های اقتصاد مقاومتی، راه چاره و مهمترین حرکت به سمت اقتصاد پویا در جمهوری اسلامی است.

وی بیان کرد: کرونا نیز اکنون مشکلی به وجود آورده که باید اقدامات مرتبط با آن را انجام دهیم، با شرایط به وجود آمده و آثار و پیامدهای کرونا، تاکنون نیم میلیون نفر در کشور و حدود ۲۵ هزار نفر استان کرمان درخواست بیمه بیکاری داشته اند، استمرار این مسیر شرایط رکود کشور را بیشتر خواهد کرد.

پورابراهیمی اظهار کرد: جلوگیری از واردات رسمی و غیررسمی، گسترش برنامه ها و محصولات صادراتی، اقداماتی است که می تواند ما را به شرایط نرمال برگرداند که در عمق رکود حرکت نکنیم و بخشی را جبران کنیم.

وی تاکید کرد: آزادسازی سهام عدالت بسیار حائز اهمیت است که با فرمایش رهبری رقم خورد و که ماه هم در مجلس از این موضوع حمایت می کنیم، از اقدامات مهمی بود که سالها عقب مانده بود و علائم مثبتی را از این مسئله در بخش های مختلف شاهد خواهیم بود.

پورابراهیمی اظهار داشت: به مدیران باید کمک کرد که قدرت و جسارت تصمیم گیری در این شرایط سخت را داشته باشند و فرصت هایی در قانون بودجه و احکام قانونی دیگر وجود دارد، اما انجام نشده را اعلام کنید تا بتوانیم در شورای برنامه ریزی و اقتصاد مقاومتی آنها را عملیاتی و اجرایی کنیم.

وی درخواست کرد تا مشکلات مربوطه تا حد امکان در استان حل و فصل شوند و تخلفات هم برخورد جدی شود و مدیران موفق و عملکرد مثبت نیز معرفی و تقدیر شوند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: قوانین مزاحمی هم که برای مدیران اجرایی مشکلی ایجاد می کند را استخراج کرده و اعلام کنید تا در مجلس طرح موضوع و رفع شود.

کد خبر: ۱۷٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha