۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
رشد ۳.۷ درصدی تولید ۷ ماهه فولاد ایران

رشد ۳.۷ درصدی تولید ۷ ماهه فولاد ایران

تولید فولاد خام ­ایران در هفت ماه سال میلادی، ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی، ۳.۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بازار، انجمن جهانی فولاد اعلام کرد: تولید فولاد خام ایران در جولای سال جاری میلادی نیز با رشد ۳۴.۱ درصدی در مقایسه با ماه مشابه ۲۰۲۱ میلادی به ۲ میلیون تن رسید.

این گزارش می‌افزاید: مجموع تولید جهانی فولاد در جولای ۲۰۲۲ میلادی به میزان ۱۴۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بود که کاهش ۶.۵ درصدی را به ثبت رساند این در حالی است که تولید فولاد ایران رشد ۳۴.۱ درصدی را به ثبت رساند.

همچنین ۶۴ کشور فولادساز جهان از ابتدای ژانویه تا پایان جولای ۲۰۲۲ میلادی، یک میلیارد و ۱۰۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش ۵.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

ازابتدای ژانویه تا پایان جولای ۲۰۲۲ میلادی، چین با تولید ۶۰۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن (افت ۶.۴ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی) بیشترین میزان تولید فولاد خام جهان را به خود اختصاص داد. پس از آن، هند با تولید ۷۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن فولاد خام (رشد ۸ درصدی)، ژاپن با تولید ۵۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن (افت ۴.۹ درصدی)، امریکا با تولید ۴۸ میلیون تن (کاهش ۳ درصدی) و روسیه با تولید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تن (کاهش ۷ درصدی) در ۷ ماهه نخست سال ۲۰۲۲ میلادی در رتبه‌های دوم تا پنجم ایستادند.

همچنین کره جنوبی باتولید ۳۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد خام (افت ۳.۴ درصدی)، آلمان باتولید ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن (افت ۵.۱ درصدی)، ترکیه با تولید ۲۱ میلیون و ۴۶ هزار تن (افت ۶.۹ درصدی)، برزیل با تولید ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن (کاهش ۳.۵ درصدی) و ایران با تولید ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تن (رشد ۳.۷ درصدی) در رتبه‌های ششم تا دهم جهان جای گرفتند.

کد خبر: ۱۷۰٬۳۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha