۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۸
سود مرکب از معاملات ارز دیجیتال + معرفی سایت

سود مرکب از معاملات ارز دیجیتال + معرفی سایت

رشد عجیب و ناباورانه ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ بار دیگر جهان را وادار به پذیرفتن سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال کرد.

به گزارش بازار، رشد عجیب و ناباورانه ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ بار دیگر جهان را وادار به پذیرفتن سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال کرد؛ اما همانطور که بارها اشاره کردیم بازار ارزهای دیجیتال، بازاری بسیار ریسک پذیر است و امروزه انتخاب بهترین روش سرمایه گذاری برای عموم مردم کمی دشوار شده است. در نتیجه سعی داریم یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال که تا به حال بازخورد خوبی را از خود نشان داده است را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

بهره یا سود مرکب چیست؟

سود مرکب یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری است که تا به حال بسیاری از سرمایه گذاران موفق سراسر دنیا توسط این روش توانستند سرمایه خود را چند برابر کنند. این روش در سرمایه گذاری های طولانی مدت استفاده می شود و تاثیرات مطلوبی را به همراه دارد. اگر کتاب اثر مرکب دارن هاردی را مطالعه کرده باشید، اهمیت قدم های آهسته و پیوسته در رسیدن به موفقیت را می دانید. با بهره گیری از بهره مرکب و مدیریت سرمایه، فکر یک شبه پولدار شدن را از سر خود بیرون کنید و سعی کنید دارایی خود را به صورت تصاعدی افزایش دهید.

سود مرکب از معاملات ارز دیجیتال + معرفی سایت

سود مرکب در واقع سرمایه گذاری سود به دست آمده شما از سرمایه گذاری اولیه است؛ به زبان ساده تر زمانی که دارایی خود را وارد بازار می کنید، پس از گذشت مدتی سودی به شما تعلق خواهد گرفت. حال نوبت شما است که قدم بعدی خودتان را چگونه بردارید. در این حالت می توانید سود به دست آمده را خرج کنید و سرمایه اولیه خود را دوباره سرمایه گذاری کنید؛ اما در روش سود مرکب سودی که از سرمایه اولیه به دست آورده اید را دوباره وارد معامله می کنید و این کار را چندین بار تکرار می کنید. در نتیجه سرمایه ای که در انتهای کار به دست می آورید تشکیل شده از دارایی شما و سود سودهای شما است. برای درک بهتر این موضوع به این مثال توجه کنید.

فرض کنید که قصد دارید مبلغ ۱ میلیون تومان را روی بیت کوین سرمایه گذاری کنید. پس از گذشت مدتی بیت کوین ۱۰درصد رشد می کند و سرمایه شما به ۱۱۰۰ هزار تومان تغییر می کند. حال در روش سود مرکب می بایست سود به دست آمده را دوباره سرمایه گذاری کنید. حال اگر پس از مدتی دیگر باز هم بیتکوین افزایش قیمتی ۱۰ درصدی را تجربه کند، دارایی شما به ۱۲۱۰ هزار تومان تغییر می یابد. شما می توانستید در مرحله اول سود خود را دریافت کنید و سرمایه اولیه خود را خرج کنید؛ اما به کمک روش سود مرکب سرمایه خود را بیشتر کردید. حال تصور کنید این کار را چندین بار دیگر نیز تکرار کنید، سودی که توسط این روش به دست خواهید آورد، قطعاً از سود روش ساده سرمایه گذاری بیشتر است. نکته ای که در این قسمت وجود دارد این است که صبر و شکیبایی کلید اصلی روش سود مرکب است. بنابراین اگر به دنبال کسب سود در زمان کوتاهی هستید، توضیه می شود از این روش استفاده نکنید.

نحوه محاسبه سود مرکب

یکی از رایج ترین اشتباهات معامله گران و سرمایه گذاران، ورود به دنیای ارزهای دیجیتال بدون اطلاعات و دانش کافی است. همانطور که گفته شد، سود مرکب روشی است که در تمامی بازارهای مالی کاربرد دارد؛ اما با توجه به اینکه بازار ارزهای دیجیتال نیاز به قدرت ریسک پذیری بالایی است و هر لحظه ممکن است دچار تغییر جهت شود، بهتر است ابتدا دانش کافی برای معامله در این دنیای بزگ را به دست آورید.

سود مرکب از معاملات ارز دیجیتال + معرفی سایت

در واقع یادگیری روش compound interest یا سود مرکب برای کسانی مناسب است که از پامپ و دامپ های دائمی بازار ارزهای دیجیتال باخبرند و به راحتی گول بازی های نهنگ های بازار را نمی خورند. برای استفاده از روش سود مرکب بهتر است ابتدا نحوه محاسبه سود مرکب را بدانید و با فرمول آن آشنا شوید. این فرمول به شرح زیر است:

A = P(۱+r/n)(nt)

A: سود نهایی به دست آمده یا ارزش نهایی سرمایه گذاری

P: مبلغ یا دارایی اولیه سرمایه گذاری

r: نرخ سود(میزان سودی که در هر معامله انتظار داریم)

n: تعداد دفعات بهره مرکب(تعداد دفعاتی که با سود به دست آمده کسب درآمد می کنیم)

t: مدت زمان مورد نظر برای سرمایه گذاری

علاقه مندانی که قصد دارند از فرمول محاسبه سود مرکب در وبسایت وردپرسی خود استفاده کنند می توانند از کد زیر استفاده کنند:

A = P(۱+r/n)(nt)

معرفی سایت های محاسبه سود مرکب

در قسمت قبل نحوه محاسبه سود مرکب را به صورت دستی آموزش دادیم. حال بهتر است با برخی از وبسایت های ماشین حساب محاسبه سود مرکب نیز آشنا شوید:

bourseiness.com

cashbackforex.com

mihantrader.com

calculatorsoup.com

thecalculatorsite.com

investor.gov

moneychimp.com

etmoney.com

چرا سود مرکب اهمیت بالایی در بازارهای مالی دارد؟

همانطور که گفته شد، بهره یا سود مرکب سرمایه ما را به نسبت سود ساده، چند برابر می کند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که تنها در صورت وجود درآمد پایدار می توانید از بهره مرکب استفاده کنید و سرمایه خود را تا چندین برابر افزایش دهید. به بیانی دیگر سود مرکب برای درآمدهای مقطعی کاربردی ندارد. ممکن است ابتدای راه کمی سخت و طاقت فرسا باشد، اما زمانی که نتیجه سرمایه را توسط این روش محبوب دریافت کنید، قطعاً پاداش سختی راه را خواهید چشید.

سخن آخر

امروزه همه به دنبال راهی برای یک شبه ثروتمند شدن می باشند و می خواهند در کوتاه ترین زمان سرمایه خود را چندین برابر کنند؛ اما بهتر است واقعیت را قبول کنید، یک شبه ثروتمند شدن رویای محالی است که فقط شما را از هدف اصلی دور می کند. سود مرکب یکی از روش های محبوب سرمایه گذاری است که صبر و شکیبایی شما را زیاد می کند. لازم به ذکر است که اگر قصد دارید در بازار ارزهای دیجیتال از این روش استفاده کنید بهتر است ابتدا از آموزش های مختلف ارز دیجیتال بهره ببرید؛ دنیای ارزهای دیجیتال راه بسیاری جذابی برای کسب درآمد است اما بدلیل عدم وابستگی ارزهای دیجیتال به دولت یا ارگان خاصی، بسیار خطرناک است.

منبع: mohammadfamoorian

کد خبر: ۱۷۰٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha