۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹
افزایش عوارض در گرگان ۱۰ برابر نرخ تورم| تولید مسکن دچار چالش شده است
در گفتگو با بازار بیان شد؛

افزایش عوارض در گرگان ۱۰ برابر نرخ تورم| تولید مسکن دچار چالش شده است

گرگان- محمدنژاد، عضو انجمن انبوه سازان گلستان با اشاره به افزایش عوارض شهری در گرگان، گفت: انتخاب این مسیر سبب کاهش ساخت و سازها و تورم شده و در بازار مسکن رکود ایجاد کرده است.

علیرضا محمدنژاد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: یک دهم اشتغال، یک چهارم سرمایه در گردش و یک پنجم تسهیلات کشور مربوط به صنعت ساختمان و ساخت و ساز بوده و این صنعت با ۳۰۰شغل غیرمستقیم و ۱۰۰ شغل مستقیم در ارتباط است.

عضو انجمن انبوه سازان گلستان با اشاره به افزایش عوارض ساختمان در گرگان، افزود: افزایش عوارض نقش بسزایی در قیمت تمام شده ساختمان داشته و این مسئله را در جلساتی با اعضای شورای شهر مطرح کردیم.

وی از ارائه ۲۰ صفحه کارشناسی شده و بیان پیامدها و عواقب افزایش عوارض قبل از تصویب لایحه عوارضی گرگان خبر داد و گفت: متاسفانه اعضای شورای شهر به این مطالب کارشناسی شده توجهی نکردند و این لایحه تصویب شد.

محمدنژاد بیان کرد: با مذاکرات با فرمانداری و استانداری مصوب ای گرفتیم و اجرایی شدن این موضوع تا ماه پنجم سال به تعویق افتاد.

بازرس انجمن انبوه سازان گلستان تصریح کرد: افزایش عوارض باید مطابق با تورم اعلامی توسط مراجع ذیصلاح باشد که این رقم در سال گذشته ۴۳ درصد بوده ولی ما شاهد این هستیم که تا ۳۰۰ الی ۴۰۰ درصد افزایش عوارض در محلات مختلف گرگان اتفاق افتاده که خلاف قانون است.

وی به دو مقوله درآمد پایدار و درآمد ناپایدار شهرداری ها اشاره کرد و گفت: درآمد ناپایدار از تراکم و مانند آن بوده اما درآمد پایدار از عوارض ساختمانی و مسافربری و غیره است که شهرداری به راحتی دست بر روی این مسأله گذاشته و راحت ترین مسیر را انتخاب کرده است.

این فعال صنعت ساختمان گفت: انتخاب این مسیر سبب کاهش ساخت و سازها و تورم شده و در بازار مسکن رکود ایجاد کرده است.

محمدنژاد عنوان کرد: مقرر شده در چند روز آینده جلسه ای در دادگستری برای بررسی این مسئله برگزار شود و اعضای شورای شهر هم حاضر به تغییر این مصوبه هستند اما راهکار ارائه نمی شود.

کد خبر: ۱۷۰٬۲۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha