۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
رشد ۱۶۷ درصدی پروازهای بین‌المللی نسبت به سال۱۴۰۰
عملکرد آماری۴ ماهه ابتدای ۱۴۰۱ وزارت راه در بخش هوایی؛

رشد ۱۶۷ درصدی پروازهای بین‌المللی نسبت به سال۱۴۰۰

بررسی عملکرد ۴ ماهه اول امسال وزارت راه و شهرسازی در بخش حمل‌ونقل هوایی از رشد ۱۶۷ درصدی پروازهای بین‌المللی و رشد ۲۹۷ درصدی اعزام و پذیرش مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار، معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، عملکرد ۴ ماهه خود در سال جاری در مدهای مختلف حمل‌ونقل را منتشر کرده است. عملکرد ۴ ماهه این وزارتخانه در بخش حمل‌ونقل هوایی بر اساس داده‌ها و اطلاعات منتشر شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حکایت از افزایش عملکرد این حوزه دارد.

برااساس عملکرد اعلام شده، تعداد نشست و برخاست در پروازهای داخلی و بین‌المللی در ۴ ماهه سال جاری به ‌ترتیب ۹۶ هزار فروند و ۸ هزار فروند بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (داخلی ۱۰۴ هزار فروند و بین‌المللی ۳ هزار فروند) به ترتیب ۸ درصد کاهش و ۱۶۷ درصد افزایش داشته است.

بر اساس گزارش منتشر شده؛ میزان اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای داخلی و بین المللی در ۴ ماهه سال جاری به ترتیب ۱۰۸۳۳ هزار نفر و ۱۰۱۲ هزار نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (داخلی ۸۰۶۲ هزار نفر و بین‌المللی ۲۵۵ هزار نفر) به ترتیب ۳۴ درصد و ۲۹۷ درصد افزایش داشته است.

با بررسی روند ۱۰ ساله اعزام و پذیرش مسافر هوایی مشخص می‌شود که بیشترین میزان اعزام و پذیرش مسافر پروازهای داخلی و بین المللی به ترتیب در ۴ ماهه سال های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۳ به میزان ۱۴.۸ و ۱.۵ میلیون نفر ثبت شده است.

کد خبر: ۱۷۰٬۰۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha