۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
صنایع ۲۰ درصد برق مازندران را مصرف می کنند
در گفتگو با بازار؛

صنایع ۲۰ درصد برق مازندران را مصرف می کنند

ساری- حسینی کارنامی، مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: بخش صنعت یک درصد مشترکان و ۲۰ درصد مصرف برق استان را به خود اختصاص داده است.

سید کاظم حسینی کارنامی شمار مشترکان برق را در حوزه تحت پوشش یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۷۵ درصد مشترکان به تعداد یک میلیون و ۱۱۵ هزار نفر خانگی و کمتر از یک درصد آن صنعتی هستند.

وی با بیان این که مصرف برق صنعتی در استان بسیار کم است، افزود: در بخش خانگی ۴۹ درصد از مصرف برق انجام می شود.

وی با بیان اینکه تعرفه ها خانگی، صنعتی، تجاری و عمومی است، اظهار داشت: شش درصد مشترکان عمومی،یک درصد صنعتی، ۱۲ درصد سایر حوزه ها است و ۷۵ درصد فروش برق مربوط به بخش خانگی، هشت درصد عمومی، ۱۳ درصد کشاورزی و ۲۰ درصد مربوط به صنعت است.

حسینی کارنامی با عنوان اینکه ۱۲ تا ۱۴ هزار مگاوات تولید برق کشور آبی است، افزود: با خشکسالی اخیر این نیروگاه ها با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند و از سوی دیگر سالانه ۵۰ تا ۶۰ هزار مشترک اضافه می شود و باید زیرساخت ها را آماده کنیم.

وی رمز ارزها را از دیگر مشکل برشمرد و گفت: رمزارز های غیرمجاز بخشی از برق را مصرف می کنند و در سال های گذشته کمبود تولید از مهمترین دلایل قطعی برق بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به انعقاد تفاهم با صنایع و تغییر و جابجایی شیفت ها و روزهای تعطیل اظهار داشت: همچنین با بخش کشاورزی نیز برای مدیریت مصرف برق تفاهمنامه ای منعقد شده است.

کد خبر: ۱۶۹٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha