۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
 به رکورد پایداری خودکفایی گندم نان در سال زراعی آینده دست می‌یابیم
وزیر جهاد کشاورزی:

به رکورد پایداری خودکفایی گندم نان در سال زراعی آینده دست می‌یابیم

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال زراعی آینده با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تداوم اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها و اهتمام تمامی بخش‌ها و بهره‌برداران، رکورد پایداری خودکفایی گندم نان در کشور بدست آید.

به گزارش بازار، سید جواد ساداتی‌نژاد امروز صبح در نشستی با حضور تنی چند از معاونان و مسوولان این وزارتخانه و نماینده ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گفت: از ۱۵ شهریور کشت پاییزه به ویژه گندم آغاز می‌شود و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سومین سال اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها کمک خواهد کرد و ۴۰۰ هزار کشاورز ایرانی نیز در دیمزارها مورد حمایت ما قرار می‌گیرد.

وی طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور را بسیار ارزشمند توصیف و تصریح کرد: ما باید تناوب کشت را به جای آیش جایگزین و آن را در سیاست‌های زراعی کشور دنبال کنیم.

ساداتی‌نژاد با بیان این که سه میلیون هکتار از اراضی زراعی کشور در حال آیش است، اظهار داشت: ما باید به سمت کشت حبوبات در این اراضی برویم.

وی گفت: مجموع اراضی دیم در ۱۱ استان کشور ۸۰ درصد کل سطح دیم را تشکیل می‌دهد و استان‌های کردستان ۱۴.۶ درصد و خراسان رضوی ۱۲.۳ درصد اراضی دیم را به خود اختصاص داده‌اند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ما باید ریسک کشت در دیمزارها را بپذیریم و به دنبال روش‌ها و فناوری‌های نو مانند باران مصنوعی، پیش‌بینی‌ها و ترویج و استفاده از تجربیات دنیا برای موفقیت در این زمینه باشیم.

وی در این نشست با اشاره به همکاری بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی گفت: بانک کشاورزی ظرف ۴۰ سال اخیر درخشان‌ترین دوره‌اش را در پرداخت پول و تسهیلات به بخش کشاورزی در سال جاری داشته است و امیدواریم این همکاری با قوت ادامه پیدا کند.

کد خبر: ۱۶۹٬۶۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha