۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
رونمایی از فناوری توئیتر که حساب های کاربری تقلبی را مسدود خواهد کرد
با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام شد؛

رونمایی از فناوری توئیتر که حساب های کاربری تقلبی را مسدود خواهد کرد

شرکت توئیتر از راه اندازی طرح جدید خود به نام «بلو چک» خبر داد که به ادعای این شرکت، توانایی تشخیص حساب های کاربری که توسط ربات ها اداره می شوند را داشته و آنها را مسدود خواهد کرد. 

به گزارش بازار، با افزایش تعداد ربات های اداره کننده اکانت های توئیتر و جاسوس افزارهای فعال در این شبکه اجتماعی، شرکت توئیتر از راه اندازی طرح جدید خود به نام «بلو چک» خبر داد که به ادعای این شرکت، توانایی تشخیص حساب های کاربری که توسط ربات ها اداره می شوند را داشته و آنها را مسدود خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، در این فناوری، تمامی کاربران مجبور به تایید دستی ورود به حساب کاربری خود بوده و همچنین از آنها سوالاتی در خصوص مشخصات فردی آنها پرسیده خواهد شد که امکان پاسخگویی به آنها توسط ربات ها وجود ندارد.

گفته می شود این اقدام توئیتر در راستای افزایش تعداد حساب های کاربری تقلبی در این شبکه اجتماعی بوده که طی سال های اخیر به یکی از جنجالی ترین موضوعات علیه توئیتر تبدیل شده است.

توئیتر در حال حاضر از شماره تلفن همراه و یا ایمیل کاربران برای احراز هویت آنها استفاده می کند که به گفته کارشناسان امنیت سایبری برای تشخیص ربات ها کافی نیست. توئیتر در تاریخ ۵ آگوست با انتشار بیانیه ای از کشف یک هکر در این شبکه اجتماعی خبر داد که گفته می شود به تنهایی، ۵.۴ میلیون حساب کاربری در توئیتر تحت مالکیت وی قرار دارد؛ موضوعی که منجر به زیر سوال رفتن اعتبار و امنیت این شبکه اجتماعی شد.

لازم به ذکر است، در حال حاضر، این امکان وجود دارد که با یک شماره تلفن همراه، ده ها حساب کاربری در توئیتر را افتتاح و مدیریت کرد؛ موضوعی که ظاهرا به یک باگ بزرگ در این شبکه اجتماعی تبدیل شده است.

کد خبر: ۱۶۹٬۴۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha