۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
بازگشت هزار و ۷۰۰ واحد تعطیل به چرخه تولید
معاون وزیر صمت اعلام کرد

بازگشت هزار و ۷۰۰ واحد تعطیل به چرخه تولید

معاون وزیر صمت گفت: ۱۲ هزار واحد صنعتی تعطیل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شناسایی و مورد بررسی قرار گرفته است و تاکنون یک هزار و ۷۰۰ واحد تعطیل، به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش بازار، علی رسولیان با اشاره به تامین زیرساخت‌ها درشهرک‌های صنعتی به استمرار صنایع به ویژه صنایع کوچک تاکید و تصریح کرد: با تامین زمین و زیرساخت‌ها مانند آب، برق و... با واگذاری این زمین‌ها به فعالان اقتصادی، در سال گذشته نزدیک به ۷ هزار هکتار زمین برای استقرار صنایع جدید تامین شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: در ماه‌های آتی ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تامین زیرساخت‌های در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تخصیص داده می‌شود.

وی تأکید کرد: همچنین، ۵۵ طرح در استان یزد در حال افتتاح است که مسئولان استانی ۴۰۰ میلیارد تومان در این زمینه تامین خواهند کردند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به به مشکلاتی که سال گذشته در زمینه تامین برق صنایع وجود داشت، گفت: با حمایت وزارت نیرو تلاش می‌شود که تا پایان سال آینده ۳ هزار مگاوات برق وارد ناحیه شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور شود.

رسولیان در ادامه افزود: صنایع کوچک به واسطه اشتغال آفرینی و توسعه اقتصادی حائز اهمیت بوده و پتانسیل‌های لازم جهت ایجاد تحول در پیشرفت اقتصادی را دارا هستند.

وی با بیان سهم ۹۴ درصدی صنایع کوچک و متوسط در شهرک‌های صنعتی کشور، تصریح کرد: اتخاذ نگرشی دقیق‌تر و جدی‌تر به حوزه صنایع کوچک همانند پوشاک، ضرورت دارد و امیدواریم با حمایت از این صنایع شاهد نتایج مطلوبی در این زمینه باشیم.

معاون وزیر صمت ادامه داد: بیش از ۴۹ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در مجموع شهرک‌ها و نواحی صنعتی وجود دارد که نزدیک به یک میلیون شغل در این واحدها ایجاد شده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با تاکید بر حمایت از واحدهای صنعتی و صنایع کوچک، تصریح کرد: تامین تسهیلات برای بازاریابی و رشد در زمینه کاری و برندسازی، از مجموعه کارهایی است که در این زمینه در حال انجام است.

وی افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی را از دیگر مباحث مهم دولت سیزدهم دانست و گفت: طی سال گذشته، شناسایی واحدها و صنایعی که کمتر از ظرفیت موجود در حال فعالیت بوده یا تعطیل هستند، در سطح کشور انجام شده است.

کد خبر: ۱۶۹٬۴۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha