۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
نمی‌توان با هیاهو و بلوا جلوی طرح علمی بانکداری جمهوری اسلامی را گرفت
عضو هیات رئیسه مجلس:

نمی‌توان با هیاهو و بلوا جلوی طرح علمی بانکداری جمهوری اسلامی را گرفت

سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس گفت: طرح بانکداری جمهوری اسلامی طرحی علمی است و نمی‌توان با هیاهو و بلوا جلوی کارعلمی را گرفت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی با اشاره به ضرورت و اهمیت طرح بانکداری جمهوری اسلامی و دلایل درخواست برخی از افراد به توقف این طرح، گفت: متاسفانه باید پذیرفت سیستم بانکی ایران به شدت بیمار است و تجربه بیانگر این است بانک ها به جای انجام وظایف اصلی خود به سمت بنگاه‌داری رفته‌ است، ضمن آنکه برخی از آن‌ها باوجود حمایت‌های بسیار، زیان‌ده هستند، این در حالی است که امتیازات فوق‌العاده‌ای به بانک‌ها در ایران داده می‌شود اما علیرغم تمام این موارد بانک‌ها به ام‌المسائل تبدیل شده و سرنخ بسیاری از مشکلات در بخش‌های دیگر اقتصادی همچون مسکن، سکه و... به بانک‌ها منتهی می‌شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تمامی کارشناسان حوزه بانکداری بر اشکالات فراوان قانون فعلی اذعان دارند بنابراین اصلاح آن ضروری بود، افزود: با این وجود عده‌ای چندین دوره است که با هیاهو مانع از اصلاح طرح فوق در مجلس می‌شوند، هرچند مدعی بلااشکال بودن این طرح نیستیم بلکه آقایان باید اصل اصلاح را بپذیرند و در ادامه پیشنهادات اصلاحی خود را ارائه دهند.

وی گفت:ممکن است طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایراداتی داشته باشد اما باید وارد بحث شد و این اشکالات را رفع کرد نه آنکه اجازه طرح شدن آن را نداد و مسکوت ماندن را ترجیح داد.

سلیمی پیشنهاد داد: بهتر است روسای سابق بانک‌ مرکزی مخالف این طرح جلسات تخصصی با کمیسیون تخصصی مجلس و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها برگزار کرده نه آنکه در جهت توقف طرح تلاش کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد:برخی بانک‌ها هر روز شیره جان مردم را می‌مکند و مردم دائما بدهکار آن‌ها هستند و بخش تولیدی کشور باید شبانه روز برای پرداخت بدهی‌های خود با بانک ها تلاش کنند.

عضو کمیسیون صنایع در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه "طرح بانکداری جمهوری اسلامی" طرحی علمی است و نمی‌توان با هیاهو و بلوا جلوی کاری علمی را گرفت، گفت: هرچند هر کار علمی ایراداتی دارد که با تعامل و هم فکری حل خواهد شد، لذا بهتر است به جای هیاهو راهکار اصلاح بانکداری در سطح کشور را ارائه دهند.

کد خبر: ۱۶۹٬۳۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha