۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
آب رسانی روستایی از مسیر جهاد آبرسانی عملیاتی می‌شود
وزیر نیرو:

آب رسانی روستایی از مسیر جهاد آبرسانی عملیاتی می‌شود

­ محرابیان، وزیر نیرو گفت: آب شرب ١٠ هزار روستا از ردیف بودجه جهاد آبرسانی، عملیاتی خواهد شد.

به گزارش بازار، علی اکبر محرابیان در آیین افتتاح خط لوله انتقال آب به آبیک قزوین افزود: مطالعات بهره برداری از رودخانه الموت نیز به منظور تامین آب مورد نیاز استان در دست بررسی است.

وی گفت:رئیس جمهور دستور دادن آب آبیک بصورت ویژه در بخش تامین اعتبار و مطالعات رسیدگی شود.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه ما باید آب شرب و بهداشتی را ویژه تامین کنیم، افزود: ماباید کلان پروژه‌های تامین آب را بصورت متمرکز و ویژه رسیدگی کنیم البته هم اکنون در حال اجراست.

محرابیان گفت:در برخی از استان‌ها این پروژه‌ها هنوز اجرایی نشده است البته پیگیری خواهیم کرد تا قطار افتتاح‌ها تاپایان دولت ادامه دار باشد.

وزیر نیرو ادامه داد: ما ٣٠٠ شهر داشتیم که تنش آبی داشت که نیازمند اجرای پروژه‌های بزرگ بود، اما برخی از شهرها نیازمند اجرای پروژه‌های کوچک بودند تا امروز ٥٦٠ پروژه در نقاط مختلف به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: البته ما هنوز مشکل تامین آب شرب داریم که باید عملیاتی شود.

وزیر ادامه داد: امروز تامین برق روستاها ٩٩/٩ درصد است، اما در خصوص تامین آب شرب روستاها نیازمند یک همکاری ملی هستیم بررسی کردیم که از چه طریق امکان رفع این مشکل هست به همین دلیل جهاد آبرسانی را راه اندازی کردیم.

محرابیان گفت: ١٠ هزار روستا در دستور کار قرار گرفت و در یک اقدام ملی با همکاری خیرین آبرسان، ارگان‌های نظامی و دیگر ارگان‌ها این طرح‌ها در حال اجراست البته ٣٠ ماه مدت زمان تعیین شده برای آبرسانی به این ١٠ هزار روستا است.

کد خبر: ۱۶۹٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha