۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
احتمال ریزش بیشتر یوآن چین در برابر دلار طی هفته جاری
تحلیل بازار فارکس؛

احتمال ریزش بیشتر یوآن چین در برابر دلار طی هفته جاری

با وجود افزایش نرخ جفت ارز دلار/یوآن طی روزهای آخر هفته گذشته، همچنان امکان ریزش بیشتر ارز ملی چین در برابر دلار آمریکا طی هفته جاری وجود دارد.

به گزارش بازار، جفت دلار/یوآن (USD/CNY) روز جمعه در حالی است که اظهارات چندین مقام فدرال رزرو در جریان جلسه چهارشنبه شب کمیته بازار آزاد فدرال انتظارات بازار راز افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر را افزایش داده، ۰.۵۴ درصد افزایش یافت.

در نتیجه، جفت ارز USD/CNY این جمعه به بالاترین سطح خود طی سه ماه گذشته رسید. آخرین باری که این جفت به مرز قیمت ۶.۸۳۸۷۰ رسیده، تاریخ ۱۵ می بود.

داده های ضعیف چین که در اوایل جلسه آسیایی روز دوشنبه منتشر شد، باعث عملکرد قوی این جفت در این هفته شد. کاهش کمتر از انتظارات سرمایه‌گذاری دارایی‌های ثابت چین، تولید صنعتی و خرده‌فروشی باعث افت ۱.۱۷ درصدی یوان چین در برابر دلار آمریکا شد.

اما مداخله بانک خلق چین در روز سه شنبه منجر به تقویت یوآن شد. با این حال، متن جنگ طلبانه صورتجلسه دادگاه آزاد فدرال در روز چهارشنبه آغازگر افزایش سه روزه نرخ USD/CNY بود که نهایتا منجر به افزایش‌ نرخ آن در روز جمعه شد.

محرک های اساسی اضافی در روزهای آینده بر این جفت تاثیر گذار خواهند بود. داده های PMI تولید/خدمات فلش آمریکا قرار است در روزهای دوشنبه و سه شنبه منتشر شوند که می توان در تعیین نرخ این جفت ارز تاثیرگذار باشد.

رو پنجشنبه هفته جاری (۲۵ آگوست) نیز شاهد انتشار داده های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده همراه با آغاز سمپوزیوم جکسون هول خواهیم بود که قرار است چند تن از سیاست گذاران فدرال رزرو در جریان این رویداد سخنرانی کنند.

پیش بینی نرخ دلار/یوآن

احتمال ریزش بیشتر یوآن چی در برابر دلار طی هفته جاری

عملکرد قیمت جفت ارز دلار/یوآن در حال آزمایش مقاومت ۶.۸۳۸۷۰ است. شکست بالاتر از این سطح مقاومت ۶.۹۰۹۶۹ را هدف قرار می دهد، جایی که پایین ترین سطح قبلی در ۹ مارس ۲۰۲۰ قرار دارد. در صورت پیشرفت بیشتر در این جفت، گاوها می توانند انتظار داشته باشند که پیشرفت نرخ تا ۶.۹۶۵۸۹ (بالاترین سطح ۱۱ مارس ۲۰۲۰) صعود کند.

از سوی دیگر، رد مقاومت فعلی باعث کاهش بالقوه نرخ این جفت ارز تا سطح حمایت ۶.۷۸۵۴۷ (بالاترین نرخ ۲۷ می و پایین ترین حد ۱۶ آگوست) خواهد شد. همچنین در زیر این سطح، پایین‌ترین قیمت ۱۰ می و ۱۰ آگوست در ۶.۷۱۸۴۵ قرار دارد.

کد خبر: ۱۶۹٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha