۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۱
تداوم بزرگترین اعتصاب در شبکه حمل و نقل ریلی انگلیس

تداوم بزرگترین اعتصاب در شبکه حمل و نقل ریلی انگلیس

مخالفت دولت انگلیس با افزایش دستمزد اتحادیه‌های کارکنان حمل و نقل ریلی این کشور باعث اعتصاب هزاران نفر در این بخش و درپی آن برنامه سفر ده‌ها هزار مسافر دستخوش اختلال شد.

به گزارش بازار، مخالفت دولت انگلیس با درخواست افزایش دستمزد اتحادیه‌های کارکنان حمل و نقل ریلی این کشور موجب شد هزاران نفر از کارکنان شبکه حمل و نقل ریلی و دریایی این کشور به اعتصاب خود ادامه دهند و درپی آن برنامه سفر ده‌ها هزار مسافر دستخوش اختلال شود.

حدود ۵۰ هزار نفر از کارکنان شبکه حمل و نقل ریلی و دریایی انگلیس در دومین روز از ششمین دوره اعتصاب خود که بزرگترین اعتصاب ۳۰ سال اخیر توصیف شده است تهدید کردند در صورت تداوم بی توجهی به خواسته هایشان به اعتصاب دوره‌ای خود ادامه می‌دهند.

این اعتصاب که موجب بروز هرج و مرج گسترده در سفر ده‌ها هزار نفر از مسافران راه آهن در این کشور شده است به گفته نمایندگان کارکنان اعتصابی، فردا هم ادامه دارد.

نهادهای ناظر با اشاره به تجربه پنج دوره اعتصاب در ماه‌های اخیر پیش بینی می‌کنند اختلال ناشی از این اعتصاب در روزهای آتی نیز ادامه داشته باشد.

کارکنان اعتصابی می‌گویند در مدت سه روزه اعتصاب که از دیروز آغاز شد، ۲۰ درصد از ظرفیت ناوگان را برای انجام سفرهای ضروری فعال نگه داشته اند.

دولت انگلیس با محکوم کردن اعتصاب کارکنان راه آهن باز هم تهدید کرد در صدد است، کارکنان موقت را جایگزین کارکنان اعتصابی کند تا مانع اعتصاب‌های بیشتر شود.

بر اساس گزارش مرکز ملی آمار انگلیس تورم در این کشور بالاتر از پیش بینی‌های دولت و وارد کانال دو رقمی شده که در بیش از ۴۰ سال اخیر بی سابقه بوده است.

بانک مرکزی انگلیس هم از روند فزاینده تورم در این کشور خبر داد و پیش بینی کرد، نرخ تورم تا دوماه آینده به ۱۳.۳ درصد برسد که بدین ترتیب فشار بیشتری به ویژه به خانوارهای کم درآمد وارد می‌شود.

کد خبر: ۱۶۹٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha