۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
تکمیل فاز دوم انتقال پساب بهداشتی به دریاچه ارومیه
وزیر نیرو اعلام کرد

تکمیل فاز دوم انتقال پساب بهداشتی به دریاچه ارومیه

وزیر نیرو گفت: شاهد انتقال پساب بهداشتی و تصفیه شده شهر تبریز به دریاچه ارومیه هستیم. فاز دوم هم در مرحله تکمیل است.

به گزارش بازار، علی اکبر محرابیان گفت: احیای دریاچه ارومیه از اولویت های دولت مردمی و مورد تاکید ریاست جمهوری پرداختن به این مسئله است. در سفر استانی که آقای رئیس جمهور به استان های اذربایجان شرقی و آذربایجان غربی داشتند و تاکید بر احیا دریاچه و بعدا هم مستمرا این موضوع را پی گیری می کنند.

وزیر نیرو افزود : برای احیای دریاچه ارومیه جلسات و سفر های متعددی انجام شده، طرح ها به دو شکل است. برخی از طرح ها نرم افزاری و برخی از طرح ها اجرای سازه ها و پروژهای عمرانی است و در اجرای پروژه ها تاکید بر طرح های نیمه تمام و اصلاح برخی از طرح ها است. مثل تونل انتقال اب که قبلا هم بازدید داشتم. دستورات لازم صادر شد. برای اصلاح این تونل که آب قابل توجهی را وارد تونل می کند و در حال حاضر اصلاحات به خوبی فعال می باشد.

وی در باره موضوع طرح های نرم افزاری بیان کرد: تاکید ستاد بر فعال شدن همه دستگاه ها است. ما اگر گذشته ی تصمیمات این کارگروه و ستاد اجرایی را بررسی کنیم به نظر من مهمترین عنصر که باعث احیا دریاچه به طور واقعی می شود نه شعاری، حضور و همکاری مردم در احیا دریاچه می باشد مردم نقش کلیدی و اساسی دارند با اجرای چند تا پروژه نمی شود شاهد احیا دریاچه شد موضوع کاملا مردمی می باشد. در یک نقطه ی متراکم جمعیتی دریاچه واقع شده و با حضور و اگاهی سازی مردم و فعال سازی مردم می شود گام مهمی برای احیا برداشت.

علی اکبر محرابیان افزود: دستگاه های مجری در خصوص اقداماتی که انجام می دهند و و مسئولیتی که دارند فعال وارد شدند. و تاکید بر تداوم فعالیت و افزایش فعالیت شده است. در طرح های کشاورزی و در طرح های انتقال آب به ویژه تکمیل طرح های پساب، خوشبختانه طی ۱۰ روز گذشته شاهد انتقال پساب بهداشتی و تصفیه شده ی شهر تبریز به دریاچه بودیم. فاز دوم هم در مرحله تکمیل می باشد و ان شاء الله و فاز دوم را هم تکمیل خواهیم کرد. بخشی از فاضلاب شهر ارومیه هم در حال انتقال می باشد و آن طرح هم تکمیل بشود. شاهد توسعه انتقال پساب باشیم.

وزیر نیرو ادامه داد : با فعالیتی که کارگروه ستاد دربرنامه دارد بازنگری در طرح های قبلی و اسیب شناسی که روی مصوبه های گذشته داشته و راه کارهای کارگروه ان شالله در آینده شاهد تاثیرات بیشتری از مصوبا ت و فعالیت کارگروه برای احیا باشیم.

علی اکبر محرابیان در خصوص چقدر بودجه اختصاص پیدا کرده برای احیا دریاچه ارومیه گفت : در خصوص اعتبارات تاکید ریس محترم کارگروه این بود که طرح های نیمه تمام می بایست تامین اعتبار بشود. در جلسه هم تاکید شد. سازمان برنامه هم برنامه های خو دش را اعلام کرد. حتما این طرح ها تامین اعتبار بشود و طرح های نیمه تمام تکمیل خواهد شد.

وی در موضوع چارچوب سیاست های اخیر گفت : باید طرح های جدید را هم شروع کنیم، البته رویکرد ما برای احیا دریاچه من بعد رویکرد خیلی پروژه های عمرانی و سازه ای نیست. بیشتر روی کرد اقدامات نرم افزای،حضور مردم و استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های اجتماعی، برای احیا است. لیکن برخی از پروژه های عمرانی نیاز هست که زنجیره تکمیل بشود و حلقه هایی ما ایجاد کنیم تا با تصویب پروژه حتما زمانبندی و اعتبار پیش بینی شود که طرح ها هم مکمل طرح ها ی گذشته باشد.

کد خبر: ۱۶۹٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha