۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
پیگیر حقابه‌های قانونی ایران از کشورهای همسایه هستیم
وزیر نیرو:

پیگیر حقابه‌های قانونی ایران از کشورهای همسایه هستیم

وزیر نیرو گفت: در بحث تالاب‌ها مهمترین موضوعی که دنبال می‌کنیم حقابه تالاب‌ها است، چون در برخی نقاط کشور بخاطر خشکسالی‌ها امکان تامین آب فراهم نیست.

به گزارش بازار، علی‌اکبر محرابیان در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: پیگیری می‌کنیم نخست سهم محیط زیست از حقابه‌ها داده و سپس رهاسازی و مشکلات مرتفع شود. بعضاً کشت‌های غیرقانونی در مسیر این تالاب‌ها انجام می‌شود که پیگیر این موضوع هم هستیم.

پیگیر حقابه‌های قانونی ایران از کشورهای همسایه هستیم

وی درباره اعمال قبض آب و برق برای خانه‌های خالی، گفت: فعلاً از خانه‌های خالی فقط حق اشتراک دریافت می‌شود. منتظر تصویب آیین‌نامه هستیم و پس از تصویب مکلف به اجرای آیین‌نامه‌ها در چارچوب قانون و مقررات هستیم.

وزیر نیرو در پاسخ به پرسشی مبنی بر مأموریت رئیس‌جمهور به وی در پیگیری حقابه ایران از هیرمند، گفت: سهم ما هم در هیرمند و هم در حوزه ترکیه در دستور کار دولت است تا حقابه قانونی تأمین شود.

محرابیان با اشاره به معاهده ۱۳۵۱ با افغانستان ادامه داد: پیگیری می‌کنیم تا این حقابه تأمین شود. البته مشکل سازه الحاقی به سد داشتیم که طرف افغانستانی تعهد کرده اجازه ندهد قطره‌ای آب به منطقه لم‌یزرع گود زره وارد شود.

کد خبر: ۱۶۸٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha