۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۷
جزئیات طرح تحول صنعت خودرو
مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت اعلام کرد

جزئیات طرح تحول صنعت خودرو

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت از اجرای طرح تحول صنعت خودرو در ۳ مرحله خبر داد و گفت: تا پایان این طرح به اهدافی نظیر ارتقای کیفیت خودرو و تولید خودروهای جدید با فناوری بالا دست خواهیم یافت.

به گزارش بازار، عبدالله توکلی لاهیجانی افزود: قطعه سازان باید از جنبه‌های تطابق، تکرار پذیری و ظرفیت به استاندارهای لازم دست پیدا کنند، اما متاسفانه در حال حاضر فرآیندهای ما بویژه در زنجیره تامین، تکرار پذیر و منطبق نیست بطوریکه قطعات ما تنوع زیادی دارند.

وی گفت: طرح تحول صنعت خودرو را آغاز کرده ایم تا خودروسازی ما از وضعیت مونتاژ کاری به سمت دانش بنیان شدن حرکت کند، یکی از ریشه‌های اصلی کیفیت پایین، استفاده از پلتفرم‌های قدیمی است ما از طریق سازمان ملی استاندارد برنامه‌ای برای گذار از پلتفرم‌های قدیمی داریم که این موضوع در سطح زنجیره تامین هم تسلی پیدا خواهد کرد.

توکلی لاهیجانی افزود: طرح تحول صنعت خودرو در ۳ مرحله تدوین شده است که مرحله اول آن تا تیرماه ۱۴۰۱ بود که بیشتر بحث تکمیل خودرهای ناقص و افزایش عرضه را دنبال کردیم. مرحله دوم تا تیرماه ۱۴۰۳ است که بحث بن سازه‌ها و پلتفرم‌های مشترک است تا بتوانیم کیفیت را ارتقاء دهیم و قیمت را کاهش دهیم.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: مرحله سوم طرح تحول صنعت خودرو همزمان با مرحله دوم از شهریور ۱۴۰۱ تا شهریور ۱۴۰۴ است که بحث تولید خودروهای جدید با فناوری بالا است.

کد خبر: ۱۶۸٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha