۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
ساخت شهرک‌های مسکونی کارگری در کنار کارخانه‌ها رونق می‌گیرد
تفاهم وزارت تعاون و شرکت عمران شهرهای جدید؛

ساخت شهرک‌های مسکونی کارگری در کنار کارخانه‌ها رونق می‌گیرد

براساس این تفاهم نامه، شرکت عمران شهرهای جدید ضمن تامین زمین برای تعاونی‌های مسکن هماهنگی لازم را به منظور تسریع در صدور مجوزها انجام می‌دهد.

به گزارش بازار، تفاهم نامه همکاری بین شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه بهره گیری از ظرفیت‌های مختلف تعاونی‌ها و حمایت از تأمین مسکن در شهرهای جدید امضا شد.

ایجاد زمینه‌های همکاری برای تشکیل و توسعه تعاونی‌ها در شهرهای جدید، کمک به ایجاد بسترهای مناسب برای استفاده از حمایت‌های دولت برای سازماندهی و گسترش فعالیت تعاونی‌ها در شهرهای جدید، حمایت از تامین مسکن برای سطوح مختلف جامعه به خصوص اقشار کم درآمد در شهرهای جدید در قالب طرح نهضت ملی مسکن و افزایش مشارکت افراد مختلف جامعه و خانواده‌های آنان در ارتقای کیفیت زندگی محل سکونت از مهمترین اهداف این تفاهم نامه عنوان شده است.

همکاری مشترک در بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، در ساماندهی متقاضیان مسکن و تخصیص زمین به تعاونی‌ها و همچنین ایجاد کسب و کارهای تعاونی با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید به منظور ارتقاء سطح زندگی در شهرهای جدید، از اهداف اصلی این تفاهم نامه است.

بر اساس مفاد تفاهم نامه شرکت عمران شهرهای جدید موظف است ضمن تامین زمین برای تعاونی‌های مسکن و همکاری در فعالیت آن ها؛ هماهنگی لازم با دستگاه‌های ذیربط به منظور تسریع در صدور مجوزها و تاییدیه‌های لازم را داشته باشد و پروژه‌های مورد نظر را برای تخصیص و دریافت تسهیلات به بانک معرفی کند.

مهدی مسکنی معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۹ هزار و ۵۰۰ تعاونی مسکن موفق در کشور مشغول به فعالیت است گفت: شهرک‌های مسکونی جوار کارخانه‌ای در سراسر کشور با اولویت کارگران ساخته می‌شود.

علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید هم در این نشست گفت: هدف اصلی این تفاهم‌نامه تأمین مسکن برای اقشار کم‌درآمد کشور از طریق تجمیع سرمایه خُرد مردم با مدل تعاونی‌های مسکن است.

جعفری اضافه کرد:مأموریت اصلی شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید، مدیریت زمین و خلق شهرهای جدید در کشور با رویکرد معماری ایرانی-اسلامی است.

وی با بیان اینکه بخش تعاون موتور محرک عمران و آبادانی کشور است، تأکید کرد: خلق شهرهای جدید و ساخت مسکن در کشور با الگوی مطلوب تعاون اجرایی می‌شود.

کد خبر: ۱۶۸٬۹۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha