۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
برجام دیگر اولویت اول آمریکا نیست! دشوار ترین مرحله مذاکرات در طول سال های اخیر

برجام دیگر اولویت اول آمریکا نیست! دشوار ترین مرحله مذاکرات در طول سال های اخیر

مدتی است که به دلیل جنگ میان روسیه و اوکراین برجام به عنوان اولویت اول آمریکا از دستور کار خارج شده است.

بازار؛ امیررضا اعتمادی: برجام سالهاست که در دستور کار ایران و آمریکا به عنوان اولویت اول قرار دارد و موضوع بسیار مهم و سرنوشت سازی است برای همه ما. اما مدتی است که به دلیل جنگ میان روسیه و اوکراین برجام به عنوان اولویت اول آمریکا از دستور کار خارج شده است.

متاسفانه مدت هاست که بازار داخلی ما گره خورده است به اخبار برجام، یک روز خبر از توافق احتمالی میشود قیمت خودرو، قیمت دلار و ... ریزش میکند و تشنج در بازار ایجاد میشود. روز دیگر خبر به نتیجه نرسیدن برجام میشود و قیمت ها مجدداً سعود نجومی میکند.

اروپایی ها به جد به دنبال احیای برجام هستند: تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه باعث شده مبادلات گازی روسیه با اروپایی ها قطع بشود و اروپا با بحران آسیب اقتصادی زیادی روبه رو شده است.

از طرف دیگر روسیه از مواضع خود بر علیه اوکراین کوتاه نمی آید و به طور رسمی و غیر رسمی درحال تهدید اروپایی ها است، ترس آمریکا و اروپا نفوذ نظامی روسیه به قلب اروپاست که طبق گفته نظریه پردازان سیاسی اگر این اتفاق بیافتد باید منتظر جنگ جهانی دوم باشیم.

کمبود گاز در روسیه باعث شده تا چند شرکت بزرگ پتروشیمی در اروپا تعطیل بشود آسیب بزرگی به اقتصاد اروپا وارد بشود. (پس آمریکا به عنوان طرف نقض کننده برجام در سال ۹۴ بداند اگر نتواند برجام را احیا بکند باید منتظر عواقبش باشد تا مثل اروپا دچار بحران نشود)

به گفته یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی متن توافقنامه جدید مورد تأیید مجلس ما نبوده و طبق گفته ها تغییری در متن جدید نسبت به مذاکرات قبلی برای احیای برجام مشاهده نشده است.

ایران همیشه با تعامل صادقانه خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ثابت کرده که خواهان شفافیت در حوزه فعالیت هسته‌ای است اما شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای نشان داده که تحت تأثیر آمریکا و لابی صهیونیستی است و در مسیر راستی‌آزمایی خود مغلوب سیاست‌های آمریکا و غرب است.

کد خبر: ۱۶۸٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسین IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      0 0
      خوبه یه کلاس نگارش زبان فارسی هم برای بعضی از نویسندگان برگزار بکنند