۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
سهم اندک شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشاورزی نگران کننده است
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

سهم اندک شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشاورزی نگران کننده است

ساری- عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس سهم شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشاورزی را پایین دانست و آن را چهار درصد اعلام کرد.

محمد جواد عسگری در گفتگو با خبرنگار بازار در حاشیه بازدید از طرح های کشاورزی ساری با اشاره به اینکه سهم شرکت های دانش بنیان در حوزه تولیدات کشاورزی پایین است، آن را چهار درصد و نگران کننده ذکر کرد.

وی خواستار ورود شرکت های دانش بنیان به حوزه تولیدات کشاورزی و اقتصاد دانش بنیان شد و افزود: باید زیرساخت ها و شرایط مورد نیاز برای فعالیت این شرکت ها را فراهم کرد زیرا مسئله امنیت غذایی بسیار مهم بوده و به امنیت ملی کشور گره خورده است.

وی با اشاره به طرح های حمایتی مجلس از حوزه کشاورزی گفت: مجلس در زمینه خرید تضمینی محصولات کشاورزی و قیمت گذاری محصولات کشاورزی طرح ها و قوانین خوب حمایتی تدوین کرده است و تعامل مطلوبی با دولت در این زمینه دارد.

عسکری با بیان اینکه مجلس برای پشتیبانی از طرح های کشاورزی دولت آمادگی کامل دارد، نیاز کشور به تولید برنج را سه میلیون تن بیان کرد و افزود: حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن در کشور تولید می شود و نیاز واقعی ما به واردات بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تن است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از واردات بی رویه برنج به کشور انتقاد کرد و با اشاره به وجود فساد در این زمینه گفت: باید در زمینه تولید برنج به خودکفایی برسیم و از ظرفیت استان های شمالی نظیر مازندران بهره گیری کنیم.

وی توسعه کشت ارقام پرمحصول، نوسازی و زهکشی اراضی و مزارع شالیزاری را از جمله راهکارها برای ارتقای تولید برنج در کشور ذکر کرد.

کد خبر: ۱۶۸٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha