۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
تخصیص ۳ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری همدان
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی همدان عنوان کرد:

تخصیص ۳ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری همدان

همدان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از تخصیص ۳ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال تسهیلات ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد توصیفیان صبح پنج شنبه در نخستین جلسه کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان در سالجاری گفت: بر اساس نتایج طرح آمار گیری نیروی کار مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان همدان در زمستان ۱۳۹۸ با کاهش ۱.۳ درصدی نسبت به فصل زمستان سال ۹۷ به ۹.۳ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه مرکز آمار ایران میانگین نرخ بیکاری چهار فصل سال گذشته استان همدان را ۷.۴ درصد اعلام کرده است، گفت: نرخ مشارکت اقتصادی با ۰.۸ درصد افزایش به ۴۵.۵ درصد رسیده و نرخ بیکاری نسبت به سال قبل ۰.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

نرخ بیکاری سال ۹۷ استان همدان ۸.۳ درصد بوده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه نرخ بیکاری سال ۹۷ استان همدان ۸.۳ درصد بوده است، گفت: بر این اساس استان همدان پس از استان خراسان جنوبی در جایگاه دوم قرار دارد.

توصیفیان در خصوص طرح تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری نیز گفت: سهم استان همدان از چهار مرحله تخصیصی مبلغ ۳ هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال است.

وی گفت: از این میزان بانک کشاورزی یک هزار و ۶۵۳ میلیارد ریال، توسعه تعاون ۶۷۹ میلیارد ریال، پست بانک ۶۴۱ میلیارد ریال و صندوق کار آفرینی امید ۷۱۷ میلیارد ریال را تخصیص داده اند و عملکرد استان همدان در جذب تسهیلات چهار هزار و ۳۴۶ میلیارد ریال معادل ۱۱۸ درصد سهمیه با پیش بینی اشتغال ۶ هزار و ۵۷۷ نفر بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: بانک کشاورزی ۱۳۱ درصد، صندوق کارآفرینی امید ۱۲۱ درصد و بانک توسعه تعاون و پست بانک ۱۰۰ درصد تحقق سهمیه را داشتند که این امر برآیند تعامل و همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی، کمیته‌های فنی استانی و شهرستانی و حمایت استانداری و فرمانداری‌ها در سال رونق تولید بوده و استان همدان در سال رونق تولید موفق بوده و مصمم در تحقق جهش تولید است.

بیشترین طرح‌های اشتغالزا به رسته‌های دام صنعتی، مبلمان و مصنوعات چوبی، صنایع تبدیلی، پوشاک و گلخانه مرتبط می‌شود

توصیفیان در ادامه ضمن ارائه گزارش تسهیلات روستایی به تفکیک دستگاهی و شهرستانی اظهار داشت: همدان از نظر کیفیت از استان‌های پیشرو بوده و با توجه به برگزاری هفتگی جلسات کمیته فنی استانی و شهرستانی جلسات نظارت با محوریت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزار و طرح‌های مصوب بر اساس آئین نامه و بخشنامه‌های مربوطه پیگیری شده است به طوریکه بیشترین طرح‌ها به رسته‌های دام صنعتی، مبلمان و مصنوعات چوبی، صنایع تبدیلی، پوشاک و گلخانه مرتبط می‌شود.

وی اضافه کرد: ۹۷ درصد طرح‌های عقد قرارداد شده طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای و تنها سه درصد در قالب سرمایه در گردش پرداخت شده و طرح‌های بسیاری در دست بررسی بانک‌های عامل است که پس از ابلاغ اعتبار سال جدید و پرداخت تسهیلات به این طرح‌ها انجام خواهد شد.

کد خبر: ۱۶٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha