۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
احتمال افزایش نرخ جفت ارز دلار/ین ژاپن| نگاه ها به جلسه کمیته بازار آزاد آمریکا
تحلیل بازار فارکس؛

احتمال افزایش نرخ جفت ارز دلار/ین ژاپن| نگاه ها به جلسه کمیته بازار آزاد آمریکا

علیرغم ریزش نرخ جفت ارز USD/JPY، احتمال افزایش نرخ پس از برگزاری جلسه کمیته بازار آزاد آمریکا در روز چهارشنبه وجود دارد.

به گزارش بازار، قیمت جفت ارز دلار/ین ژاپن (USD/JPY) صبح چهارشنبه پس از انتشار آمارهای اقتصادی نسبتاً متفاوت از ژاپن کاهش یافت. نرخ برابری دلار به ین به رقم ۱۳۴ رسید که حدود ۲.۹۰ درصد کمتر از پایین ترین سطح نرخ این جفت ارز در مرداد ماه سال جاری بود.

این نرخ همچنین حدود ۳.۷ درصد کمتر از بالاترین سطح امسال است. اکنون تمرکز سرمایه گذاران به آمار بخش خرده فروشی ایالات متحده و دستور جلسه کمیته بازار آزاد فدرال معطوف شده که هر دو قرار است روز چهارشنبه منتشر شوند.

پس از آخرین اطلاعات آژانس آمار ژاپن، قیمت USD/JPY تغییر کرد. این داده ها نشان می دهد که صادرات این کشور در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش یافته که این افزایش بیش از میانگین تخمینی روی ۱۸.۲ درصدی بوده است.

از سوی دیگر میزان واردات از ۴۶.۱ درصد در ژوئن به ۴۷.۲ درصد در ماه ژوئیه رسیده است. باز هم، این آمار فراتر از میزان تخمینی ۴۵.۷ درصدی مورد برآورد دولت ژاپن بود. در نتیجه، کسری تجاری این کشور همچنان رو به افزایش است.

داده های اضافی نشان داد که تعداد سفارشات خارجی برای ماشین آلات ژاپن در ژوئن سال جاری با سرعت کمتری افزایش یافت. تعداد این سفارشات در ژوئن تنها ۰.۹% افزایش یافت که کمتر از انتظار ۱.۳% دولت ژاپن بود.

قیمت USD/JPY در مرحله بعدی به آخرین داده های اقتصادی ایالات متحده واکنش نشان خواهد دادکه قرار است چهارشنبه منتشر شود. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار دارند که داده‌ها نشان دهد که فروش این کشور در ماه جولای پس از یک درصد افزایش در ماه قبل، ۰.۱ درصد دیگر نیز افزایش یافته است.

این اعداد یک روز پس از انتشار داده های ضعیف بخش مسکن ایالات متحده منتشر خواهد شد. کاتالیزور کلیدی بعدی برای تعیین نرخ تبدیل USD به JPY، دستور جلسه پیش روی فدرال رزرو خواهد بود که بیانگر سیاست های مالی مد نظر بانک مرکزی آمریکا است.

پیش بینی نرخ USD/JPY

احتمال افزایش نرخ جفت ارز دلار/ین ژاپن| نگاه ها به جلسه کمیته بازار آزاد آمریکا

نمودار چهار ساعته نشان می دهد که قیمت دلار به ین پس از انتشار داده های ترکیبی اقتصاد ژاپن به ۱۳۴ افزایش یافت. این نرخ کمی بالاتر از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه بود در حالی که MACD به سمت بالای نقطه خنثی حرکت کرده و همچنین کمی بالاتر از نقطه محوری استاندارد قرار دارد.

بنابراین، این جفت احتمالاً قبل از اعلام دستور جلسه کمیته بازار آزاد فدرال در همین محدوده باقی خواهد ماند و سپس تا اولین مقاومت نقطه محوری در ۱۳۵.۵۰ پیش خواهد رفت. حرکت به زیر نقطه محوری نمای صعودی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۶۸٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha