۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
ریزش قیمت طلا برای دومین روز پیاپی| آیا ریزش ادامه خواهد داشت؟
تحلیل بازار طلا؛

ریزش قیمت طلا برای دومین روز پیاپی| آیا ریزش ادامه خواهد داشت؟

قیمت طلا در بازارهای جهانی برای دومین روز پیاپی کاهش یافت که ناشی از داده‌های ضعیف اقتصادی چین در اوایل صبح روز دوشنبه و پناه بردن سرمایه گذاران به دارایی امن دلار است.

به گزارش بازار، قیمت طلا در بازارهای جهانی برای دومین روز پیاپی کاهش یافت که ناشی از داده‌های ضعیف اقتصادی چین در اوایل صبح روز دوشنبه و پناه بردن سرمایه گذاران به دارایی امن دلار است.

همچنین شاخص دلار نیز همچنان رو به افزایش بوده که نشان از کاهش علاقه سرمایه گذاران برای ورود به بازارهای ریسک پذیر است. از سوی دیگر، افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو آمریکا طی سال جاری، دلار را به ابزار سرمایه گذاری پر بازده تری در قیاس با طلا تبدیل کرده که این امر نیز از جمله فاکتورهای مهم دیگر در کاهش قیمت فلز زرد در بازارهای جهانی است.



پیش بینی قیمت طلا

ریزش قیمت طلا برای دومین روز پیاپی| آیا ریزش ادامه خواهد داشت؟

کندل روزانه فعال در حال آزمایش حمایت در نقطه ۱۷۷۲ دلار (بالاترین سطح ۶ جولای و پایین ترین سطح ۸ آگوست) است. خرس ها باید برای از بین رفتن این حمایت فشار لازم را وارد کنند که در این صورت، ۱۷۵۳ دلار به هدف نزولی بعدی تبدیل خواهد شد که نقطه اوج ۸ جولای و پایین ترین سطح ۲۹ جولای محسوب می شود.

در صورت ادامه ریزش ها، ۱۷۳۹ دلار، هدف بعدی را به سمت جنوب تشکیل می دهد.وخامت بیشتر وضعیت بازار طلا، قیمت ۱۷۱۶ دلار (اوج ۱۵ ژوئیه و کف ۲۵ جولای) را به عنوان سایر اهداف نزولی به تصویر می کشد.

اما اگر گاوها بتوانند جهش از حمایت ۱۷۷۲ دلار را رقم بزنند، این چشم انداز نفی خواهد شد. در صورت تحقق این سناریو، هدف صعودی بعدی روی ۱۷۸۷ دلار(کمترین سطح ۱۶ می و بالاترین قیمت ۲ آگوست) به عنوان نقطه عطف قیمت اولیه روند صعودی پیش از دستیابی به ۱۸۰۵ دلار(کمترین سطح ۱۴ ژوئن و بالاترین قیمت ۱۰ آگوست) وارد نمودار قیمت خواهد شد. همچنین اهداف اضافی به سمت شمال عبارتند از ۱۸۳۲ دلار (کمترین سطح ۲۰ می) و ۱۸۶۲دلار.

کد خبر: ۱۶۸٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha