۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
پیش‌بینی خرید ۱۱ میلیون تن گندم از کشاورزان/ افزایش ظرفیت سیلوها
وزیر جهاد کشاورزی در ایلام خبر داد:

پیش‌بینی خرید ۱۱ میلیون تن گندم از کشاورزان/ افزایش ظرفیت سیلوها

ایلام - وزیر جهاد کشاورزی از پیش بینی خرید ۱۱ میلیون تن گندم از کشاورزان کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: وزارت جهاد با ارائه تسهیلات و مشوق‌های لازم از سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی حمایت می‌کند.

به گزارش بازار، کاظم خاوازی شامگاه چهارشنبه در حاشیه سفر به دهلران در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری حدود ۱۴ میلیون تن گندم تولید و ۱۰.۵ تا ۱۱ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری می‌شود.

وی افزود: طرح های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی ایلام در بخش‌های دام و طیور، شبکه های آبیاری، جنگل کاری و ...اجرایی شده که نوید آینده ای روشن برای این بخش در استان دارد.

وی با اشاره به اینکه در این سفر ۲۱۳ پروژه مختلف در حوزه کشاورزی،دام و طیور، جنگل و مرتع به بهره بردار رسید، افزود: از پروژه های قابل قبول در استان ایلام افزایش ظرفیت سیلوهای ذخیره گندم بوده که به امنیت غذایی و افزایش تولید گندم منجر می شود.

خاواری اظهار کرد: حجم ذخیره سازی گندم در این استان از ۳۰۰هزار تن به ۴۰۰هزار تن افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه های خوبی در بحث تامین آب و شبکه های فرعی در ایلام مورد بهره برداری قرار گرفته است، افزود: امروز در استان اراضی غیر قابل استفاده و دیم با رسیدن شبکه های فرعی و آب، از عملکرد قابل توجهی برخوردار شده اند که موجب رضایت مندی کشاورزان و مردم منطقه شده است.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: در استان ایلام در زمینه کشت کلزا نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده و تولید کلزا در استان به بیش ۲۵ هزار تن رسیده است.

خاوازی با اشاره به ظرفیت‌های استان و لزوم ایجاد صنایع تبدیلی در استان، افزود: برای استفاده از ظرفیت کشاورزی در استان باید بخش خصوصی ورود کند و صنایع تبدیلی مورد نیاز احداث و البته وزارت جهاد با ارائه تسهیلات و مشوق های لازم از سرمایه گذاری در استان حمایت می کند.

کد خبر: ۱۶٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha