۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
تنوع تولید قطعات الکترونیکی در اردبیل
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تنوع تولید قطعات الکترونیکی در اردبیل

اردبیل- مدیرعامل شرکت الکترونیک پردازش سبلان گفت: تولید قطعات الکترونیکی صنعت خودرو در اردبیل با تنوع خاص در حال انجام است.

بهزاد کهنی در حاشیه بازدید خبرنگاران از خط تولید قطعات الکترونیکی و تولید محصولات روشنایی به خبرنگار بازار گفت: در سال دانش‌بینان توان تولید خودمان را بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری شتاب خاصی دادیم تا با همکاری شرکت چینی تولید قطعات خودرویی متنوعی را در اردبیل شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت الکترونیک پردازش سبلان با بیان اینکه در ۱۲ سال سابقه تولید قطعات الکترونیکی خودرو، بیش از ۴۰ قطعه حساس خودروهای کشور را تولید و این صنعت را به مرحله خودکفایی رسانده است، اظهار کرد: سبد محصولات تولیدی این کارخانه متنوع بوده و ما نیاز کارخانه‌های خودروسازی سایپا، ایران خودرو، بهمن خودرو و ایساکو را تأمین می‌کنیم.

تولید قطعات خودرویی ای. ام. سی در دستور کار

وی تصریح کرد: در صنعت لوازم خانگی نیز تولید برد یخچال، لباسشویی، ظرف‌شویی و دیگر لوازم خانگی در دستور کار قرار گرفته که با شرکت پارس خزر نیز تعامل بهتری داریم.

مدیرعامل شرکت الکترونیک پردازش سبلان گفت:‌ در صنعت روشنایی نیز با برند سبلان نور تولید انواع محصولات را آغاز کردیم و با ثبت اختراع سنسورهای ریز موج حرارتی و تولید متنوع در صنعت روشنایی ساختمان سعی داریم تا در خدمت جامعه باشیم.

کهنی از ثبت ۱۰ طرح به نام شرکت و به کارگیری نیروی انسانی مجرب و متخصص خبر داد و افزود: ۱۸۳ نفر نیروی انسانی شاغل در این مجموعه تولیدی را داریم و تا آخر امسال با اجرای طرح‌های توسعه که در حال انتقال ماشین‌آلات آن هستیم جذب ۳۸۰ نفر نیرو را نیز شاهد خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با مشارکت سرمایه‌گذار کشور چین و انعقاد قرارداد تلاشمان بر این است تا تولید قطعات خودرویی ای. ام. سی را نیز انجام دهیم که در این زمینه فرصت اشتغال برای ۷۰۰ نفر نیز فراهم می‌آید.

عدم حمایت بانک‌ها مهمترین مشکل مجموعه‌های تولیدی دانش‌بنیان

کهنی تولید سه میلیون قطعه در قالب رله الکترونیکی و ۴۰۰ هزار قطعه در قالب سنسورها را در این مجموعه تولیدی یادآور شد و اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا در یک مهندسی معکوس تولید کاریبراسیون نرم‌افزار ای. سی. یو را انجام داده و در حوزه صادرات نیز با بهبود شرایط کشور بتوانیم به کشورهای دیگر صادرات محصولات متنوع را انجام دهیم.

وی مهمترین مشکل مجموعه‌های تولیدی دانش‌بنیان را عدم حمایت بانک‌ها و تخصیص نیافتن اعتبار مناسب از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد و ادامه داد: ما با تولید قطعات متنوع الکترونیکی خودرو سعی داریم تا کشور را در این صنعت از واردات بی‌نیاز کنیم و در بخش صنایع روشنایی نیز تعداد تولید محصولاتمان تا ۴۳ قلم تا آخر سال افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت الکترونیک پردازش سبلان ضرورت توجه بیشتر به شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل و آسفالت مسیر ترددی را یادآور شد و بیان کرد: ما با مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه نیز روبه‌رو هستیم و بهتر است مسئولان در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» به حل این مشکلات کمک کنند.

کد خبر: ۱۶۸٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha