۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
واحدهای دانش‌بنیان مشمول مالیات ۹درصد ارزش افزوده نشوند
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

واحدهای دانش‌بنیان مشمول مالیات ۹درصد ارزش افزوده نشوند

سمنان- همتیان دبیر اتاق سمنان گفت: واحدهای دانش بنیان که مراودات تجاری دارند، در صورت داشتن تشریفات اداری خارج از قلمرو مناطق تجاری، نباید مشمول قوانین جاری و ۹درصد ارزش افزوده شوند

محمد همتیان در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری باید تقویت زیرساخت های دانش بنیان باشد، ابراز کرد: در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان‌ دانش‌بنیان نامگذاری شده مطالبات باید حمایت از واحدهای دانش بنیان باشد، انتظار است که منویات معظم‌له مورد توجه و اجرایی شود.

وی افزود: واحدهای دانش بنیان که مراودات تجاری دارند، در صورت داشتن تشریفات اداری خارج از قلمرو مناطق تجاری، نباید مشمول قوانین جاری و ۹درصد ارزش افزوده شوند.

دبیر اتاق بازرگانی سمنان با بیان اینکه قانون، موارد حمایتی مرتبط با دانش بنیان ها را به صورت شفاف اعلام کرده است، ابراز کرد: انتظار حمایت از شرکت های دانش بنیان وجود دارد همچنین تفسیر مواردی مانند موضوع مالیات باید از مجلس شورای اسلامی، صورت بپذیرد.

قانون، موارد حمایتی مرتبط با دانش بنیان ها را به صورت شفاف اعلام کرده است

همتیان همچنین ادامه داد: اختلاف تمرکز واحدهای دانش‌بنیان در محل پارک و مناطق آزاد و تعمیم موضوع یکی از مواردی است که طی نشستی در اتاق سمنان با حضور مدیرکل مالیاتی استان سمنان مورد بحث قرار گرفت در این باره مقرر شد تا مسائل از مجلس توسط دادستانی استعلام شود تا شرایط را بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه مشکلات مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان باید مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد، افزود: در این ارتباط کمیته فرعی ستاد اجرایی پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه با حضور علی احمدی معاون دادستان عمومی سمنان و مدیرکل امور مالیاتی جلسه‌ای در اتاق سمنان برگزار شد تا بتوانیم مسائل دانش‌بنیان ها را از نزدیک پیگیری کنیم.

دبیر اتاق بازرگانی سمنان با بیان اینکه در این نشست کارشناسی مشکلات مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان مورد بررسی قرار گرفت، تاکید کرد: عزم همه طرف‌ها بر حمایت از دانش‌بنیان‌ها است چرا که این زیرساخت ها در راستای اشتغال‌زایی و تولید و همچنین ارتقای بهره‌وری به ما امکانات وسیعی می‌دهند.

کد خبر: ۱۶۸٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha