۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۰
نبود برنامه‌ریزی برای صادرات شیلات| ۷۰ درصد شیلات عراق وارداتی است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

نبود برنامه‌ریزی برای صادرات شیلات| ۷۰ درصد شیلات عراق وارداتی است

خرمشهر- سلیمانی، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: نبود برنامه‌ریزی صادراتی یکی از مشکلات صنعت شیلات است.

طاهر سلیمانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: متاسفانه برنامه‌ریزی مناسب به منظور رفع مشکلات کشاورزی وجود ندارد و از پتانسیل‌های موجود منطقه استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه استان خوزستان در زمینه شیلات بسیار مستعد است، افزود: متاسفانه این محصول در بازار با قیمت ناچیز به فروش می‌رسد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر نبود برنامه‌ریزی صادراتی را یکی از مشکلات صنعت شیلات قلمداد کرد و گفت: این در حالی است که کشور عراق ۷۰ درصد ماهی‌های خود را از طریق واردات انجام می‌دهد.

سلیمانی توضیح داد: امکانات بسته بندی خوبی وجود ندارد و بالا بودن مواد اولیه محصول نیز از دیگر مشکلات پیش رو است؛ عدم همکاری دستگاه‌های دولتی باعث چالش شده به عنوان مثال سازمان آب هزینه را سه برابر تعرفه اعلامی دولت دریافت می‌کند.

وی بر ضرورت رفع بروکراسی‌های اداری در زمینه صدور مجوز تاکید کرد و گفت: پتانسیل زمین‌های کشاورزی مستعد آبزی پروری است ولی در روند صدور مجوز با عنوان کردن خشکسالی، این فرآیند را دشوار کرده‌اند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر خاطرنشان کرد: طرح فنی خود را برای آب اعلام کرده‌ایم ولی تاکنون مورد توجه قرار نگرفته است.

سلیمانی توضیح داد: برای سرمایه‌گذاری با توجه به اینکه زمین‌های کشاورزی زیاد است می‌توان سرمایه‌گذران را دعوت کرد.

کد خبر: ۱۶۸٬۴۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha