۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
ضرورت دستیابی به امنیت غذایی پایدار
رئیس‌ جمهور تاکید کرد

ضرورت دستیابی به امنیت غذایی پایدار

رئیس جمهور در بازدید از وزارت جهاد کشاورزی بر ضرورت دستیابی به امنیت غذایی پایدار مردم ایران و تولید غذای سالم، با کیفیت و ارزان بر پایه تولید داخلی تاکید کرد.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز دوشنبه در بازدید از بخش‌های مختلف وزارت جهاد کشاورزی و نشست با مدیران این وزارتخانه ضمن شنیدن گزارش عملکرد و برنامه تحولی این وزارتخانه، نکاتی را در باره ضرورت دستیابی به امنیت غذایی پایدار و پیشبرد برنامه‌های دولت در بخش کشاورزی گوشزد کرد.

سید جواد ساداتی نژاد پس از این دیدار درباره جزئیات و نکاتی که آقای رئیسی بیان کرد گفت ایشان با با تاکید بر مهمترین ماموریت وزارت جهاد کشاورزی در حوزه امنیت غذایی پایدار مردم ایران بر افزایش روحیه جهادی پرسنل در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی برای دستیابی به این مهم تاکید کردند.

به گفته ساداتی نژاد، تولید غذای سالم، با کیفیت و ارزان بر پایه تولید داخل و اصلاح الگوی کشت به عنوان یک موضوع محوری مهم در وزارت جهاد کشاورزی وابلاغ و تسریع در آن که بر اساس قانون هم هست از نکات مهمی بود که رئیس جمهور در این نشست بر آن‌ها تاکید داشت.

وزیر جهاد کشاورزی افزود ضرورت اصلاح مصرف آب در بخش کشاورزی بر پایه الگوهای مناسب و با استفاده از آبرسانی‌های زیر سطحی و روش‌های مدرن که به صرفه جویی در مصرف آب منجر خواهد شد از دیگر تاکیدات آقای رئیسی بود.

تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی در استان‌های مختلف و قطب‌های کشاورزی کشور و همچنین توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای به منظور آزادسازی زمین‌های کشورزی و بهره بردرای از این زمین‌ها در تولید محصولات اساسی از دیگر توصیه‌هایی بود که رئیس جمهور در این جلسه عنوان کرد.

به گفته ساداتی نژاد، رئیس جمهور در بحث ارزان سازی به بحث جایگزینی خوراک دام ارزان و بومی اشاره کرد تا بتوان از واردات بی نیاز شد و در بحث تولید دانه‌های روغنی و سلامت محصولات کشاورزی هم برای شهروندان ایرانی هم برای صادرات تاکید داشت که وزارت جهاد در این خصوص باید اقدامات ویژه و مستمر انجام دهد.

تولید علوفه در مراتع و استفاده از ظرفیت‌های آزاد شده برای تولید محصولات اساسی و همچنین ارزان سازی در سبد پروتئینی مصرف مردم از دیگر تاکیداتی بود که به گفته ساداتی نژاد، رئیس جمهور در این جلسه بیان کرد.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی، رئیس جمهور همچنین در بار ه برنامه این وزارتخانه برای کاشت یک میلیارد درخت خواستار استفاده ازظرفیت‌های مردم در این خصوص شد ضمن اینکه ایشان با اشاره به مردمی بودن دولت، استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای سرمایه گذاری در توسعه حوزه کشاورزی را خواستار شد.

کد خبر: ۱۶۸٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۶
      0 0
      شما اگر وضعیت ما رو برگردونی به قبل از ریاست جمهوریت که حداقل می توانستیم نفس بکشیم کار مثبتی انجام داده ای وگرنه داریم هممون به سیم آخر می زنیم و اسلام دیگه برای کسی معنی نداره.