۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
هزینه تولید در شرکت های دانش بنیان پایین است
در گفتگو با بازار؛

هزینه تولید در شرکت های دانش بنیان پایین است

ساری- فرهادی، سرپرست معاونت نوآوری پارک علم وفناوری مازندران هزینه تولید در شرکت های دانش بنیان را نسبت به دیگر واحدهای تولیدی پایین و ارزان تر دانست.

ایوب فرهادی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که در حال حاضر دبیرخانه کارگروه توسعه اشتغال در پارک علم وفناوری فعال شده است، افزود: پیگیری مشکلات شرکت های دانش بنیان و رفع آن از جمله طرح ها است.

وی بیشترین مشکلات فراروی شرکت های دانش بنیان را مسائل ساختاری ذکر کرد و گفت: برخی قوانین دست و پاگیر،کمبود فضای استقرار، کمبود مواد اولیه و غیره از جمله مشکلات است و این درحالی که هزینه تولید در شرکت های دانش بنیان کمتر از سایر واحدهای تولیدی است.

وی با عنوان این که هنوز استانداردهای خاصی برای محصولات دانش بنیان تعریف نشده است، افزود: شرکت های دولتی برای دریافت مجوز دارای مشکلاتی هستند که باید آن را رفع کرد.

فرهادی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان ویژه دیده شوند، دسترسی آسان به مجوزها را از جمله نیازها برشمرد و گفت: توسعه فیزیکی شرکت های دانش بنیان در استان با چالش هایی روبرو است و باید مجوزهای ساخت عمومی در شهرک ها به شرکت های دانش بنیان داده شود.

سرپرست معاونت نوآوری پارک علم و فناوری مازندران حمایت از واحدهای دانش بنیان را منجر به افزایش تولید و اشتغال دانست.

کد خبر: ۱۶۸٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha