۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
با وجود افزایش دما و مصرف، خاموشی نداشتیم
وزیر نیرو:

با وجود افزایش دما و مصرف، خاموشی نداشتیم

محرابیان، وزیر نیرو با بیان اینکه با وجود افزایش دما و مصرف نسبت به سال گذشته، خاموشی نداشتیم، گفت: با توجه به تداوم افزایش دمای هوا ضروری است مردم همچنان نسبت به رعایت مصرف برق اهتمام بورزند.

به گزارش بازار، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در نشست خبری، اظهار کرد: مردم تاکنون همکاری بسیار خوبی در صرفه‌جویی داشتند که امیدواریم این همکاری تداوم داشته باشد تا تابستان امسال را بدون خاموشی پشت سر بگذاریم.

وی ادامه داد: سال گذشته تابستان به‌گونه‌ای پشت سر گذاشته شد که حداقل ۱۵ هزار مگاوات ناترازی تولید برق داشتیم و با رشد تقاضای ۴.۵ درصد سالانه برق روبرو بودیم.

وزیر نیرو افزود: بر این اساس پیش‌بینی می‌شد امسال ناترازی برق بیشتر شود و به حدود ۲۰ هزار مگاوات برسد که با اقدامات اساسی دولت سیزدهم مانع وقوع خاموشی شدیم.

وی افزود: تابستان امسال فصل بسیار گرمی است و همین امروز متوسط دمای کشور ۳۸ درجه است که نسبت به روز مشابه سال گذشته ۱.۱ درصد بیشتر است. هر یک درجه افزایش دما ۱۵۰۰ مگاوات به مصرف برق کشور اضافه می‌کند.

محرابیان گفت: ‌این در حالی است که در برخی نقاط کشور بین ۴ تا ۵ درجه رشد دما نسبت به تابستان گذشته داشتیم و حتی برخی شهرها امسال رکورد دمایی زده شد.

وزیر نیرو اضافه کرد: با وجود این رشد دما و افزایش مصرف برق، تاکنون شاهد هیچ‌گونه خاموشی در کشور نبوده‌ایم.

کد خبر: ۱۶۸٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha