۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۲
ضرورت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی
قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد

ضرورت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی

سازمان بازرسی کل کشور، اعضای اتاق بازرگانی سطح کشور را برای شناسایی فرصت‌ها و شیوه بهره‌گیری مطلوبتر از بخش خصوصی به منظور تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فراخواند.

به گزارش بازار، احمد رحمانیان قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در نشستی با فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با موضوع بررسی و رفع موانع تولید، نظرات این افراد را کاربردی و اساسی دانست و گفت: اتاق بازرگانی یک مجموعه مهم و تاثیرگذار در حوزه اقتصاد کشور است که باید تدابیری اتخاذ شود تا از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.
وی با بیان اینکه فعالان اتاق بازرگانی در حوزه اقتصاد استخوان خرد کرده‌اند، بر لزوم استفاده از این تجارب از سوی تمامی مجموعه‌ها تاکید کرد و افزود: اتاق بازرگانی می‌تواند نظرات مشورتی خوبی به مدیران بدهد، بنده به عنوان مدیر سازمان بازرسی اعلام می‌کنم که این سازمان در دوره جدید مدیریتی استفاده از تجارب و داشته‌های متخصصان را در دستور کار دارد و طی این مدت سازمان به این موضوع توجه ویژه کرده و از اتاق بازرگانی در سراسر کشور درخواست دارم که به سازمان بازرسی کمک کنند.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به برخی از ظرفیت‌های بالقوه استان کرمانشاه در بخش‌های معدن، صادرات و کشاورزی، از اتاق بازرگانی خواست به این موضوعات ورود کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اعضای اتاق بازرگانی سراسر کشور را برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فراخواند و از آن‌ها خواست نکات مطرح شده در این حوزه که کمتر مورد توجه قرار گرفته را شناسایی و به سازمان بازرسی اعلام کنند.

ارائه راهکار برای توسعه کارآفرینی، تبیین و حمایت از اقتصاد دانش بنیان، ارائه پیشنهاد برای رشد بهره‌بری مطلوب، افزایش شاخصه‌های انرژی، خودکفایی در حوزه نهاده‌ها، ارتقای سلامت و امنیت غذایی، بهبود شاخص‌های الگوی مصرف، افزایش صادرات و… از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور بود که از اتاق بازرگانی خواست وارد میدان شده و کمک کنند.

رحمانیان با انتقاد از اینکه مناطق آزاد به مرکزی برای ورود کالاهای قاچاق یا خارجی تبدیل شده‌اند، از دور شدن این مناطق از رسالت‌هایشان انتقاد و بر لزوم ارائه راهکارهایی برای تسهیل صادرات در این مناطق تاکید کرد و خواستار انتقال فناوری‌های پیشرفته و گسترش و تسهیل تولید و عدم ورود کالاهای خارجی که مشابه داخلی دارند، شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح شرح وظایف سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر اجرای صحیح قوانین و نظارت بر حسن جریان امور افزود: بسیاری از مسایل و چالش‌ها به این برمی‌گردد که یا مقررات سلیقه‌ای عمل شده یا اصلا عمل نشده یا اینکه حسن جریان امور در دستگاه‌ها دنبال نمی‌شود.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور از فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان خواست سوءجریانات را به سازمان بازرسی گزارش دهند و این اطمینان را هم داد که از آن‌ها حمایت قاطع خواهد شد.
رحمانیان از فعالان حوزه اقتصادی خواست که در صورت تمایل به عنوان بازرس افتخاری یا گزارشگران فساد به سازمان بازرسی برای شناسایی روزنه‌های فساد و برای مسدودسازی این روزنه‌ها همکاری کنند.

وی تاکید کرد: سازمان بازرسی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی مشروع حمایت همه جانبه و قاطع به عمل می‌آورد.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور از بخش خصوصی خواست با همکاری سایر بخش‌های اقتصادی در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی، اشتغال و تکمیل زنجیره تولید و ارزش افزوده محصولات و بی‌اثر کردن تحریم‌ها و بهبود وضعیت معیشتی مردم مساعدت و همکاری کنند.

وی اعتماد به بخش خصوصی را ضروری دانست و با انتقاد از عدم تحقق سیاست‌های اصل ۴۴ از دستگاه‌ها خواست به فعالان اقتصادی میدان دهند و تاکید کرد: بخش خصوصی کارش را بلد است و می‌داند چه کار کند و نیازی به این همه بخشنامه ندارد.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به نگرانی فعالان اقتصادی نسبت به تعدد قوانین، دستورالعمل‌ها و رویه‌های این موضوع را یک آسیب دانست و از بخش خصوصی خواست این مسائل را با سازمان بازرسی در میان بگذارد.

اعلام روزنه‌های فساد و مطالبه‌گری از سازمان بازرسی برای پیگیری، تاکید بر ضرورت حذف امضاهای طلایی و اعلام به سازمان بازرسی در صورت عدم راه‌اندازی سامانه صدور مجوزها، شناسایی و اعلام قوانین معطل مانده در حوزه اقتصاد و… از دیگر مسائل مهم مطرح شده از سوی دکتر رحمانیان در نشست با فعالان افتصادی بود.

وی در پاسخ به اظهارنظر برخی از افراد حاضر در جلسه مبنی بر انتصاب مدیران غیرمتخصص، از ورود سازمان بازرسی به این موضوع خبرداد و تاکید کرد: مدیری که تخصص ندارد و مسئولیتی را قبول می‌کند به نظر بنده تعهد هم ندارد.

در جریان این نشست مسئولان و فعالان اقتصادی استان کرمانشاه نیز با تقدیر از سازمان بازرسی به دلیل توجه به موضوع تولید و حمایت از سرمایه گذاری و پیشگیری از وقوع جرم، درخواست‌ها و مشکلات خود را با قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور در میان گذاشته و خواستار توجه بیشتر این سازمان به مقوله تولید شدند.

کد خبر: ۱۶۸٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha