۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸
ضرورت تدوین چشم انداز مناسب، برای حضور صنعت فولاد در بازارهای دنیا
مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات مطرح کرد

ضرورت تدوین چشم انداز مناسب، برای حضور صنعت فولاد در بازارهای دنیا

سعد محمدی، مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات گفت:‌­ صنعت فولاد کشور نیازمند تدوین چشم انداز مناسب برای حضور در بازارهای دنیاست.

به گزارش بازار، اردشیر سعد محمدی گفت: ایجاد ظرفیت‌های جدید فولادی در کشورهای منطقه، نشان می‌دهد برای فعالیت در این حوزه باید دید منطقه‌ای، داخلی و بین‌المللی داشته باشیم.

وی افزود: میزان درآمد کل کشور آمریکا سالانه نزدیک به ۲۴ تریلیون دلار، چین ۱۶.۷ تریلیون دلار است و ژاپن با تقریبا ۶ تریلیارد دلار در جایگاه سوم است. در ۱۰ سال آینده نیز درآمد چین به ۳۶ تریلیارد می‌رسد و هند که اکنون درآمد ۳ تریلیون دلاری دارد در ۱۰ سال آینده درآمدش به ۱۰ تریلیون دلار می‌رسد.

وی اضافه کرد: ارزش دارایی‌های منابع طبیعی ایران ۲۷.۶ تریلیارد دلار است و از این حیث در جایگاه ششم دنیا قرار داریم، درآمد ایران اکنون ۲۲۰ میلیارد دلار است و با مقایسه این عدد با ارزش دارایی‌ها درمی‌یابیم که موفق نشده‌ایم استفاده خوبی از دارایی‌ها داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات گفت: از ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تن زغال سنگی که در دنیا تولید می‌شود، ۳ میلیون تن سهم ایران است این در حالی است که کشور چین به تنهایی در سال، ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تن زغال سنگ تولید می‌کند.

سعد محمدی همچنین اضافه کرد: در بخش سنگ آهن تولید امسال ایران ۱۰۰ میلیون تن خواهد بود و این در حالی است که استرالیا در سال ۲۰۲۲ قرار است ۹۵۰ میلیون سنگ آهن تن صادر کند، در ایران ۷ هزار معدن فعال داریم و متوسط سرانه هر معدن در ایران کمتر از ۶۰ هزار تن است که نشان از قیمت تمام شده بالای استخراج مواد معدنی در ایران دارد.

وی ادامه داد: چشم‌انداز تولید صنعت فولاد ما ۵۵ میلیون تن است، اما بر اساس آخرین ارزیابی‌ها، تولید بیش از ۷۰ میلیون تن به احتمال زیاد قطعی خواهد شد که حداقل چیزی حدود ۲۰۰ میلیون تن سنگ آهن برای این حجم از تولید مورد نیاز است.

مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات گفت: اگر نتوانیم به میزان کافی سنگ آهن به این واحدها برسانیم، تولید آن‌ها کمتر از ظرفیت موجود خواهد بود. البته در حال حاضر هم تقریبا کمتر از ۷۰ درصد از ظرفیت موجود استفاده می‌شود.

سعدمحمدی افزود: اگر برنامه‌ریزی منتج به نتایج اقتصادی نشود، مفهوم خاصی نخواهد داشت چراکه توسعه زمانی می‌تواند ارزشمند باشد که حتما مسائل اقتصادی در آن رعایت شده باشد البته در بخش‌های دیگرمانند مس، آلومینیوم، سرب و روی هم با این مشکلات مواجه هستیم.

کد خبر: ۱۶۸٬۳۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha