۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
پیشرفت‌های نسبی در مذاکرات حاصل شده است
سخنگوی وزارت امور خارجه:

پیشرفت‌های نسبی در مذاکرات حاصل شده است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: در یک روندی قرار داریم که ادامه گفت‌وگوهای مستقیم و غیرمستقیم تیم‌های مذاکره‌کننده برای موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران است.

به گزارش بازار، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست هفتگی امروز (دوشنبه) با خبرنگاران ایام سوگواری اباعبدالله الحسین را تسلیت گفت و اظهار داشت: حسین (ع) مصداق و مظهر و قله همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها و شرافتمندی‌هاست. امام حسین (ع) متعلق به یک دین، مذهب و آیین نیست و شخصیتی است برای همه بشریت و انسانیت و داغ شهادت آن بزرگوار داغی بر قلوب همه آزادیخواهان جهان است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار و تبریک این روز به خبرنگاران تصریح کرد: روز تلخی در تاریخ انقلاب اسلامی بود از این جهت که با کمال تاسف در روز ۱۷ مرداد و ۲۴ سال پیش در بحبوحه تحولات ناگوار داخلی افغانستان و در پی ورود نیروهای طالبان به مزارشریف بر خلاف همه تعهدات قانونی، اخلاقی و انسانی و مقررات بین‌المللی، نمایندگی ایران در مزار شریف مورد حمله قرار گرفت و در این حمله ناجوانمردانه تعدادی از دیپلمات‌های ایران به همراه خبرنگار شهید صارمی در خون خود تپیدند. نام و یادشان را گرامی می‌داریم و به آنها ادای احترام می‌کنیم.

وی در ادامه با گرامی داشت روز ۲۳ مرداد روز مقاومت اسلامی لبنان در جنگ ۳۳ روزه تصریح کرد:‌ روزی است که حزب الله لبنان به جهان عرب عزتی دوباره بخشید و هیمنه رژیم صهیونیستی فروریخت. اهمیت این روز در تحقق یک راهبردی است که حضرت امام (ره) پایه گذاری کردند و در دوران رهبری مقام معظم رهبری امتداد یافت و این‌که مقاومت تنها گزینه حل مسئله فلسطین است.

کنعانی بیان کرد: یاد شهدای مقاومت اسلامی و مردمی لبنان را گرامی می‌داریم و یاد و نام بلندآوازه شهدای مقاومت و مدافع حرم و سردار شهید قاسم سلیمانی و یار دیرین آن شهید همدانی را گرامی می‌داریم.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: در یک روندی قرار داریم که ادامه گفت‌وگوهای مستقیم و غیرمستقیم تیم‌های مذاکره‌کننده برای موضوع رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ایران است.

گفت‌وگوهای سنگین و حساسی بود. پیشرفت‌های نسبی و قابل توجهی داشتیم و حرکت به سمت جلو است.

ما در مرحله پیشرفت قرار داریم اما اینکه بگوییم به توافق نهایی رسیده‌ایم مشروط بر این است که منافع کشورمان تضمین بشود.

کد خبر: ۱۶۸٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha