۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
لزوم ممنوعیت احداث فرودگاه جدید در کشور
عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها تاکید کرد

لزوم ممنوعیت احداث فرودگاه جدید در کشور

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از دولت و مجلس خواست در برنامه هفتم توسعه و یک دوره پنج ساله احداث فرودگاه جدید را ممنوع کنند.

به گزارش بازار به نقل از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، ابراهیم مرادی گفت: برخی مطالبات اجتماعی و در کنار آن مطالبات و پیگیری‌های سیاسی سبب شده تا شاهد احداث برخی فرودگاه‌ها بدون توجیه اقتصادی در کشور باشیم.

مرادی افزود: موضوع ساخت فرودگاه‌های غیر اقتصادی کشور فقط متعلق به سال‌های اخیر نیست بلکه در دهه‌های مختلف و پیش از انقلاب نیز اینگونه اقداماتی بوده و فرودگاه رامسر نیز به همین شیوه ساخته شده است.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: امروز لازم است تا نمایندگان مجلس هرگونه فرودگاه جدید را ممنوع کرده و بودجه و اعتبارات موجود را بر اساس ماده ۵۳ قانون احکام دایمی کشور صرف توسعه زیرساخت و بهبود کیفیت فرودگاه‌های موجود و بروز رسانی زیرساخت‌های هوانوردی مورد نیاز صنعت کنیم.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه درخصوص یکپارچه سازی مدیریت فرودگاه‌های کشور گفت: در تمام دنیا فرودگاه‌هایی با اهداف نظامی، نفتی و ... فعال هستند که همگی جزو فرودگاه‌های اختصاصی بوده و قرار نیست از آن‌ها درآمدی کسب شود و هم سو با خدمات عمومی قرار گیرند و یا احداث این قبیل فرودگاه‌ها بار مالی مضاعف به دولت و بودجه عمومی کشور وارد آورد.

کد خبر: ۱۶۸٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha