۱۰ استارتاپ ایرانی با هزینه مرکز بین‌المللی تجارت به نمایشگاه جیتکس اعزام می‌شوند
رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق ایران خبر داد

۱۰ استارتاپ ایرانی با هزینه مرکز بین‌المللی تجارت به نمایشگاه جیتکس اعزام می‌شوند

همزمان با برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات جیتکس در دوبی، ۱۰ استارتاپ ایرانی از سوی سازمان توسعه تجارت و با هزینه مرکز بین‌المللی تجارت به دوبی اعزام می شوند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رییس هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار ایران، برنامه‌های این تشکل برای اعزام هیات بزرگ تجاری و برگزاری روز فناوری ایران در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۲ دبی را تشریح کرد.

محمدرضا طلایی، رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاه جیتکس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های جهان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که از ۱۸ تا ۲۲ مهرماه امسال در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار خواهد شد، بیان کرد: قرار است نمایندگان ایران در این نمایشگاه حضور قدرتمند و جدی داشته‌باشند.

طلایی تاکید کرد: با مجوزی که سازمان توسعه تجارت ایران برای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار ایران صادرکرده‌است، این اتحادیه امسال مسئولیت اعزام هیات تجاری ایران به نمایشگاه جیتکس و برگزاری روز فناوری ایران در این نمایشگاه را بر عهده دارد.

رییس هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار ایران تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود نمایشگاه با مشارکت بیش از چهار هزار غرفه‌دار، ۸۰۰ استارتاپ، هزار سخنران و شخصیت علمی، ۲۰۰ نهاد دولتی، ۴۰۰ سرمایه‌گذار از ۱۷۰ کشور برگزار شود و بیش از ۱۰۰ هزار نفر از آن بازدید کنند.

طلایی گفت: از جمله برنامه‌های امسال برای نمایشگاه جیتکس، اعزام ۱۰ استارتاپ برگزیده برای شرکت در نمایشگاه نورت استار است که تا پیش از این به عنوان بخشی از نمایشگاه جیتکس با عنوان فیوچراستارز برگزار می‌شد، اما از سال جاری به عنوان یک نمایشگاه مستقل به موازات جیتکس برگزار می‌شود.

او ادامه داد: همزمان با برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات جیتکس در دوبی، و در راستای پروژه مشترک سازمان توسعه تجارت با مرکز بین المللی تجارت (ITC) ۱۰ استارتاپ ایرانی از سوی سازمان توسعه تجارت به دوبی اعزام می شوند. این ۱۰ استارت‌آپ پس از ثبت نام و ارزیابی کیفی استارتاپ‌ها از سمت نمایندگان دو سازمان، انتخاب می شوند.

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق ایران بیان کرد: همزمان با حضور استارتاپ‌ها در این نمایشگاه کارشناسان مرکز بین المللی تجارت با آنها در ارتباط بوده و کمک های کارشناسی لازم را در جهت ارایه توانمندی های خود ارائه و زمینه لازم را برای جذب سرمایه گذاران خارجی فراهم می کنند. به گفته طلایی تمامی هزینه‌های اعزام ۱۰ استارتاپ برگزیده توسط مرکز بین‌المللی تجارت از طریق سازمان توسعه تجارت تقبل خواهد شد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار تاکید کرد: این اتحادیه با همکاری مرکز تجاری ایران در امارات متحده عربی، در نظر دارد برای آماده‌سازی استارتاپ‌های برگزیده، دوره‌های توانمندسازی و آماده‌سازی در حوزه‌های مشارکت در نمایشگاه، نحوه معرفی محصول، جذب سرمایه‌گذار، قراردادنویسی، همتایابی و برگزاری نشست‌های تجاری برای این استارتاپ‌ها برگزار کند.

طلایی گفت: با توجه به ضرورت حضور قدرتمند ایران در نمایشگاه جیتکس ایران، اتحادیه با همکاری مرکز تجاری ایران در امارات متحده عربی، کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران، برنامه‌های ویژه‌ای برای اعزام هیات تجاری ایران به نمایشگاه در نظر گرفته‌است.

او افزود: علاقمندان به مشارکت در این هیات تجاری از امکاناتی مانند ویزای امارات، ۴ روز اقامت در دبی، ترانسفر فرودگاهی، بلیت بازدید از نمایشگاه جیتکس، مشارکت در روز فناوری ایران و به فراخور نوع فعالیت از امکانات انتخابی مانند شرکت در ملاقات‌های تجاری، معرفی محصول برای مشارکت‌کنندگان خارجی، درج عنوان و فعالیت‌های کسب و کار در دایرکتوری دیجیتال و غیره بهره‌مند شوند.

طلایی تاکید کرد: علاوه بر این، امکانات ویژه‌ای برای پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهایی که قصد دارند از امکان اعزام گروهی بهره‌مند شوند، در نظر گرفته‌شده‌است. قرار است امسال در سومین روز نمایشگاه جیتکس، همایش بزرگی با عنوان روز فناوری ایران در این نمایشگاه برگزار شود.

به گفته او شرکت کنندگان در این همایش علاوه بر معرفی محصولات خود برای بازدیدکنندگان و همتایان خارجی، درج معرفی کسب و کار و محصولات در دایرکتوری دیجیتال، شبکه‌سازی با مشارکت‌کنندگان ایرانی و خارجی و آشنایی با رقبای خارجی می‌توانند از امکانات ویژه مرکز تجاری ایران در امارات متحده عربی برای برگزاری ملاقات‌های تجاری و B۲B بهره‌مند شوند.

رییس هیات مدیره اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان نرم‌افزار ایران تاکید کرد: دایرکتوری دیجیتال هیات تجاری ایران در جیتکس ۲۰۲۲ در اختیار همه غرفه‌داران این نمایشگاه و اتاق‌های بازرگانی خارجی شرکت‌کننده در نمایشگاه قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۱۶۸٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha