۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
کاهش ۱۵ تا ۲۵ هزار تومانی قیمت برنج

کاهش ۱۵ تا ۲۵ هزار تومانی قیمت برنج

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی اظهار داشت: قیمت هرکیلوگرم برنج ایرانی حدود ۱۵ هزار تومان کاهش یافته و قیمت این محصول در روزهای آینده دوباره کاهش می یاید.

به گزارش بازار، قاسمعلی حسنی دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی اظهار داشت: قیمت هرکیلوگرم برنج ایرانی حدود ۱۵ هزار تومان کاهش یافته و قیمت این محصول در روزهای آینده دوباره کاهش می یاید.

وی افزود: قیمت برنج ایرانی در حال حاضر ۷۰ تا ۱۱۰ هزار تومان به فروش می رسد که با توجه به افزایش تولید برنج در سال جاری و وجود حجم زیادی برنج در انبار ها پیش بینی ادامه کاهش قیمت وجود دارد.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی ادامه داد: هرساله به مدت ۵ ماه (ایام برداشت محصول) واردات برنج خارجی برای حمایت از برنج ایرانی ممنوع می‌شد که عدم اعمال ممنوعیت در سال جاری و عرضه بیشتر این محصول در بازار به روند کاهش قیت برنج کمک کرد و از سود جویی‌ها جلوگیری به عمل آورد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به اینکه برنج ایرانی قیمت بالایی دارد و سه برابر برنج خارجی است عملا رقیبی برای برنج ایرانی حساب نمی‌شود.

حسنی گفت: افزایش قیمت برنج ایرانی در سال جاری در ۱۰۰ سال اخیر بی سابقه بود و طبیعی بود که روند افزایشی متوقف شود و کاهش قیمت جای آن را بگیرد به ویژه آنکه اکنون فصل برداشت برنج است و به طور معمول در این مدت قیمت ها کاهش می یابد.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفتگو با تسنیم ادامه داد: حج زیادی برنج کهنه در انبارها باقی مانده و با توجه به اینکه برنج تازه در حال ورود به بازار است این محصولات روانه بازار می شود.

کد خبر: ۱۶۸٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha