۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
افزایش ۵۳ درصدی تجارت ایران و هند در دولت سیزدهم

افزایش ۵۳ درصدی تجارت ایران و هند در دولت سیزدهم

وزارت بازرگانی هند از افزایش ۵۳ درصدی تجارت با ایران در نیمه نخست ۲۰۲۲ خبر داد و میوه و فرآورده‌های نفتی را مهم‌ترین کالاهای صادراتی ایران به این کشور اعلام کرد.

به گزارش بازار، وزارت بازرگانی و صنعت هند در جدیدترین آمار خود کل مبادلات تجاری با ایران را در نیمه نخست سال جاری میلادی یک میلیارد و ۳۷۳ میلیون دلار اعلام کرد. این درحالی است که کل مبادلات تجاری دو کشور در نیمه نخست سال ۲۰۲۱ بیش از ۸۹۷ میلیون دلار اعلام شده بود.

افزایش ۵۳ درصدی صادرات و ۵۴ درصدی واردات هند
بر اساس این گزارش، هند در نیمه نخست سال جاری میلادی یک میلیارد و ۳۸ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده، که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد افزایش داشته است. واردات هند از ایران در نیمه نخست امسال نیز افزایش قابل توجه ۵۴ درصدی داشته و به ۳۳۵ میلیون دلار رسیده است.
برنج باسماتی مهم‌ترین کالای صادراتی هند به ایران در نیمه نخست امسال بوده است؛ به طوری که ۶۰ درصد کل صادرات هند به ایران در این دوره معادل ۶۳۰ میلیون دلار برنج باسماتی بوده است.

میوه، مهم‌ترین کالای وارداتی هند از ایران
انواع میوه نیز مهم‌ترین کالای وارداتی هند از ایران در شش ماه نخست ۲۰۲۲ بوده است. هند در این مدت ۹۰ میلیون دلار میوه از ایران وارد کرده که معادل ۲۷ درصد کل واردات از ایران بوده است. فرآورده‌های نفتی هم با ۸۱ میلیون دلار معادل ۲۴ درصد دومین کالای وارداتی هند از ایران بوده است.

کد خبر: ۱۶۸٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha