۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰
اعلام آمادگی آرامکو برای تولید ۱۲ میلیون بشکه نفت در روز| قیمت صعودی است
مدیرعامل آرامکو عربستان خبر داد؛

اعلام آمادگی آرامکو برای تولید ۱۲ میلیون بشکه نفت در روز| قیمت صعودی است

امین الناصر طی سخنانی اعلام کرد که آرامکو آمادگی لازم برای افزایش تولید نفت تا سقف ظرفیت ۱۲ میلیون بشکه در روز خود را دارد.

به گزارش بازار، شرکت نفت آرامکو عربستان با انتشار گزارش مالی خود اعلام کرد که طی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ موفق به کسب بیشترین میزان سود حاصل از فروش نفت و میعانات نفتی از سال ۲۰۱۹ به این سو شده است.

بر اساس این گزارش، گفته می شود دلایل عمده افزایش سود چشمگیر آرامکو از درآمدهای نفتی به شکل گیری جنگ در اوکراین و افزایش قیمت نفت و گاز در بازارهای جهانی و همچنین امضای قرارداد همکاری با دو شرکت نفتی بزرگ جهان یعنی اکسون و بی پی بوده است.

امین الناصر، مدیرعامل آرامکو نیز طی سخنانی پیش بینی کرده کرد که قیمت نفت همچنان برای سال های منتهی به دهه جاری میلادی به رشد خود ادامه داده که همین موضوع منجر می شود تا درآمدهای آرامکو تحت افزایش فشار اقتصادی و رکود جهانی قرار نگیرد.

گفته می شود درآمدهای نفتی آرامکو طی سه ماهه دوم سال جاری میلادی به رقمی بالغ بر ۴۸.۳۹ میلیارد دلار افزایش یافته که ۹۰ درصد از این درآمد را سود خالص این شرکتی نفتی تشکیل می دهد.

از سوی دیگر، ارزش سهام این شرکت نفتی طی یک سال گذشته ۲۵ درصد افزایش ارزش را تجربه کرده و با این حساب، آرامکو به یکی از پربازده ترین شرکت های فعال در منطقه خلیج فارس تبدیل شده است.

این در حالیست که الناصر طی سخنانی اعلام کرده که آرامکو آمادگی لازم را برای افزایش تولید نفت تا سقف ظرفیت ۱۲ میلیون بشکه در روز خود را دارد.

کد خبر: ۱۶۸٬۱۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha