۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
بیشترین ظرفیت صارداتی مازندران در حوزه کشاورزی است
در گفتگو با بازار؛

بیشترین ظرفیت صارداتی مازندران در حوزه کشاورزی است

ساری- مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی مازندران بیشترین ظرفیت صادراتی استان را در بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: این بخش دارای ارزش افزوده پائینی است.

عبدالله مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در حوزه صادرات با مشکلاتی روبرو هستیم، اظهار داشت: بیشترین ظرفیت صادراتی استان در حوزه کشاورزی است و متاسفانه صادرات این بخش ارزش افزوده کمی دارد.

وی با اظهار این که تعهدات ارزی از جمله دغدغه صادرکنندگان به شمار می رود، افزود: در بخش تعرفه های صادراتی و گمرکی نیازمند حمایت دولت هستیم تا گره از پیش روی تجار برداشته شود.

وی افزود: با توجه به این که بیشتر ماشین آلات حوزه تولید فرسوده هستند اگر این بخش اصلاح نشود دچار مشکلات عدیده ای خواهیم شد.

مهاجر با تاکید براین که تملیک واحدهای تولیدی از دیگر دغدغه های تولیدکنندگان به شمار می رود، افزود: باید مشکل واحدهای تولیدی را با حمایت و برنامه ریزی درست رفع و این واحدها را به چرخه تولید برگرداند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران یادآور شد: ظرفیت مازندران کشاورزی به شمار می رود درحالی که افزایش میزان مالیات استان سبب می شود فشار بر گرده بخش خصوصی و تولیدی افزایش یابد.

وی میزان مالیات وصولی سال قبل را سه هزار و ۵۰۰ تومان ذکر کرد و گفت: امسال میزان مالیات دو برابر شد و به شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است و این افزایش مالیات مشکل ساز خواهد بود.

کد خبر: ۱۶۸٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha